پیشبینی میشود کتابخانه ارزشمند متعلق به «ویوین لی» بازیگر نقش «اسکارلت اوهارا» در فیلم «بر باد رفته» بیش از نیم میلیون پوند به فروش برود.
به گزارش سینماسینما، در این کتابخانه کتابهایی با دستنوشته «وینستون چرچیل»، «اورسن ولز»، «آلن الکساندر میلن»، نسخهای از کتاب «بر باد رفته» با امضای «مارگارت میشل» و همچنین سندی با امضای ملکه «الیزابت» اول وجود دارد.
از جمله دیگر عناوین ارزشمند در کتابخانه «ویوین لی» میتوان به نسخهای از فیلمنامه فیلم «بر باد رفته» اشاره کرد که توسط «دیوید او سلزنیک» تهیهکننده این فیلم، نزدیک به ۸۰ سال پیش به عنوان هدیه سال نو به بازیگر نقش «اسکارلت» هدیه داده شده است.
نسخه ای از نمایشنامه «هملت» با یادداشتهایی از «لاورنس اولویه» کارگردان و بازیگر معروف انگلیسی درباره اقتباس معروف سال ۱۹۴۸ وی از «هملت» نیز در این مجموعه حراجی وجود دارد که قیمت اولیه ۷ هزار پوند برای آن درنظر گرفته شده است.
فیلم «بر باد رفته» در سال ۱۹۳۹ با اقتباس از رمان نوشته «مارگارت میشل» و به کارگردانی «ویکتور فلمینگ» ساخته شد که «کلارک گیبل» و «ویوین لی» ایفای دو نقش اصلی را بر عهده داشتند و «لسلی هاوارد»، «الیویا دو هاویلند»، «هتی مکدانل» و «ان رادفورد» از دیگر بازیگران این فیلم بودند.
این فیلم که حدود ۲۳۸ دقیقه است، روایت عشق یک دختر جنوبی در خلال جنگ داخلی آمریکا را به تصویر میکشد.
«بر باد رفته» یکی از پرفروشترین و پربینندهترین فیلمهای ساخت هالیوود است که جوایز متعددی را از آن خود کرده است که از میان آنها میتوان به چهار جایزهٔ اسکار، بهترین فیلم، بهترین کارگردان برای «ویکتور فلمینگ»، بهترین هنرپیشه نقش اول زن برای «ویوین لی» و بهترین نقش مکمل زن برای «هتی مکدانل» اشاره کرد.
ایسنا به نقل از گاردین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- برشهای کوتاه/ برشی از نقشآفرینی کلارک گیبل در بر باد رفته
- تجسم زنده بهشت موعودِ دوران ویکتوریایی/ درباره اولیویا دی هاویلند
- افزودن توضیحات هشداردهنده به فیلم مل بروکس در HBO/ «زینهای شعلهور» به سرنوشت «برباد رفته» دچار شد
- وداع با آخرین بازمانده/ اولیویا دی هاویلند درگذشت
- «بر باد رفته» با توضیحاتی درباره «انکار شدن ترسهای بردهداری» بازگشت
- اکران «بر باد رفته» در پاریس لغو شد
- پس از حذف از اچ بی او؛ «بر باد رفته» پرفروشترین فیلم آمازون شد
- فیلمهایی که ما را عاشق کردند/ بر باد رفته
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





