تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۰۵ - ۱۱:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 50024

۵۷۴۵۷۲۷۵فروش جهانی فیلم جدید «دیو و دلبر» محصول کمپانی دیزنی به مرز ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین، فیلم «دیو و دلبر» با بازی «اما واتسون» و «دن استوانز» با فروش ۲۸٫۷ میلیون دلاری، مجموع جهانی خود را به بیش از  ۴۹۰ میلیون دلار رساند که از این رقم ۲۶۲ میلیون از محل گیشه بین‌الملل و ۲۲۸ میلیون نیز از فروش سینماهای آمریکا حاصل شده است.

چین با فروش ۶۰٫۳ میلیون دلار بهترین بازار خارجی فروش فیلم «دیو و دلبر» بوده است و پس از آن بریتانیا با ۳۴٫۲ میلیون دلار و مکزیک با ۱۸٫۴ میلیون دلار قرار گرفته‌ند.

انیمیشن کلاسیک «دیو و دلبر» در ۲۲ نوامبر سال ۱۹۹۱ توسط کمپانی «والت دیزنی» اکران شد و توانست چندین جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین ترانه و موسیقی را کسب کند.

دیزنی چند سالی است ساخت فیلم‌های جدید براساس انیمیشن‌های کلاسیک خود را در برنامه قرار داده و فیلم جدید «دیو و دلبر» را «بیل کاندون» با فیلمنامه‌ای از «استفن چبووسکی» کارگردانی کرده  و «اما واتسون» به همراه «دن استیونز» نقش‌های اصلی این فیلم را بازی می‌کنند.

این کمپانی فیلمسازی پیش از این «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را نیز از این مجموعه به صورت لایواکشن روانه پرده نقره‌ای کرده که همگی در گیشه موفق بودند و ساخت فیلم‌هایی بر اساس انیمشن‌های کلاسیک «علاء‌الدین»، «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفید برفی» نیز در دستور کار قرار دارند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها