فیلم فانتزی چینی «شکار هیولا» با کنار زدن فیلم آمریکایی «خشمگین ۷» پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین شد.
به گزارش «سینماسینما»، خبرگزاری دولتی شینهوا اعلام کرد «شکار هیولا» (Monster Hunt) مجموع فروش خود در سینماهای چین را به ۲٫۴۲۸ میلیارد رنمینبی (۳۸۰٫۹ میلیون دلار) رساند. «خشمگین ۷» امسال ۲٫۴۲۶ میلیارد رنمینبی (۳۸۰٫۵ میلیون دلار) فروخت.
«شکار هیولا» یک فیلم زنده/انیمیشن مملو از جلوههای ویژه است. این فیلم را رامان هویی یکی از خالقان مجموعه انیمیشن سینمایی موفق «شرک» تولید دریم ورکس انیمیشن کارگردانی کرده است. «شکار هیولا» تقابلی را به تصویر میکشد که در آن هیولاهای بامزه، مهربان و انسانها ستیزهجو هستند.
فیلم ماه ژوئیه در مقطع ممنوعیت دو ماهه اکران فیلمهای مهم هالیوودی روی پرده رفت که این مسئله روی موفقیت تجاری آن تأثیر گذاشت. «شکار هیولا» آنقدر روی پرده ماند تا رکورد فروش فیلمها در سینماهای این کشور را جابجا کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- نخستین تجربه ژانگ ییمو در ژانر جاسوسی به زودی اکران میشود
- رکورد گیشه سینما در چین شکست
- صنعت سینمای چین، فیلمسازی را از سر گرفت
- سینماهای چین دوباره بسته شدند
- سینماها در شانگهای چین بازگشایی میشوند
- چینیها از سینما استقبال نکردند/ رعایت خودجوش شرایط قرنطینه
- مجید مجیدی: آماده ساخت فیلمی با موضوع ویروس «کرونا» در چین هستم
- آمار درآمد سینمای چین در تابستان/ «مرد عنکبوتی: دور از خانه» فیلم هالیوودی محبوب چینیها
- معرفی شش نماینده سینمای چین در جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





