فیلم «بیگانه» جدیدترین ساخته «ریدلی اسکات» به فروش جهانی بیش از ۶۶ میلیون دلار در آخر هفته میلادی دست یافت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم علمی-تخیلی «بیگانه: میثاق» که محصول مشترک دو کمپانی «فاکس قرن بیستم» و «اسکات فری پروداکشنز» است، در آخر هفته میلادی که گذشت ۳۰.۳ میلیون دلار از محل سینماهای ۷۶ کشور جهان فروخت و با احتساب فروش ۳۳ میلیون دلاری در آمریکا توانست با ۶۶ میلیون دلار در صدر فهرست پرفروشترین فیلمهای این هفته سینمای جهان جای گیرد.
این فیلم با احتساب فروش آغازین هفته گذشته در گیشه بینالملل و آمریکا، تاکنون مجموع فروش جهانی ۱۱۷.۸ میلیون دلار را به ثبت رسانده است.
فیلم «بیگانگان: میثاق» دنباله فیلم «پرومته» محصول سال ۲۰۱۲ و در مجموع ششمین قسمت از مجموعه فیلمهای «بیگانگان» است و داستان آن درباره یک کشتی فضایی با ۱۰۰۰ استعماگر منجمد شده است که در حال حرکت به سوی سیارهای دور هستند اما به صورت تصادفی به یک بهشت ناشناخته برخورد میکنند اما پس از مدتی سفرشان به یک کابوس اسفبار تبدیل میشود.
قسمت دوم فیلم «نگهبانان کهکشان» نیز در آخر هفته میلادی به فروش ۲۸ میلیون دلاری دست یافت تا جدیدترین فیلم اکران شده از استودیو مارول کمپانی دیزنی به مجموع فروش ۷۳۳ میلیون دلار دست یابد.
فیلم «شاه آرتور» که هفته گذشته اکران جهانی خود را آغاز کرد اما عملکردی بسیار کمتر از پیشبینیها داشت، نیز این هفته ۳۴.۶ میلیون دلار فروخت که از این رقم ۲۷.۷ میلیون دلار از محل ۶۴ کشور خارجی به دست آمده است.
این فیلم که با هزینه ۱۷۰ دلاری ساخته شده است تا به امروز تنها ۹۳.۴ میلیون دلار فروش داشته است و فاصله زیادی تا حتی رسیدن به هزینه ساخت و تبلیغات خود دارد.
«سرنوشت خشمگین»، هشتمین قسمت از مجموعه فیلمهای اکشن و هیجانی «سریع و خشن» نیز تاکنون به فروش ۱.۲۱ میلیارد دلاری دست یافته تا در رده دوازدهم پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینما قرار گیرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- حادثه سر صحنه فیلم «گلادیاتور۲»/ ۶ مصدوم
- «نگهبانان کهکشان» گیشه تابستانی سینما را کلید زد
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- «خاندان گوچی»؛ ضیافت تصویری و صوتی تمامعیار / اسکات خطاب به نوه آلدو گوچی: خیلی هم دلتان بخواهد!
- انسان گرگ انسان / بقا، عامل گرهافکن در داستان سریال «دستپرورده گرگها»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





