آمازون پس از مدتی مذاکره سرانجام با پرداخت هشت میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار مالک شرکت نامدار مترو گلدوین مایر شد تا بتواند فیلمهای بیشتری را برای اکران در دست داشته باشد.
به گزارش سینماسینما به نقل از آسوشیتدپرس، مترو گلدوین مایر سرانجام به تملک آمازون درآمد تا بسیاری از فیلمهای به یادماندنی هالیوود در اختیار آمازون قرا بگیرد و امکان اکران اینترنتی آنها وجود داشته باشد.
در این میان سرنوشت جیمزباند از همه مهمتر است و با تاکید گفته شده جدیدترین فیلم جیمزباند طبق آنچه انتظار میرود ابتدا در سینماها اکران میشود.
با این حال هنوز روشن نیست این پنجره سینمایی برای تماشای «زمانی برای مردن نیست» در سینماها تا چه مدت باز باشد و پس از چه فاصلهای فیلم در آمازون پرایم ویدیو به صورت آنلاین در دسترس قرار بگیرد.
امجیام از مشهورترین و قدیمیترین استودیوهای فیلمسازی هالیوود است و جیمز باند از تولیدات مهم آن است. این کمپانی که نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت دارد و از سال ۱۹۲۴ در بورلی هیلز هالیوود کارش را شروع کرد، از سال پیش وارد مذاکره با آمازون شده بود.
مایک هاپکینز قائم مقام «آمازون استودیوز» و «پرایم ویدیو» درباره این معامله گفت: ارزش اصلی این معامله اقتصادی دستیابی به گنجینه بسیار ارزشمند آثار و مالکیت معنوی فهرست بزرگی از فیلمهای مهم تاریخ است.
آمازون با این قرارداد مالک فیلمهای مترو گلدوین مایر میشود و مشترکان آن امکان دسترسی به ۱۷ هزار فیلم و ۴۰۰۰ مجموعه تلویزیونی را به دست میآورند.
جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست»، فیلم «خاندان گوچی» به کارگردانی ریدلی اسکات و فیلم بعدی پل توماس اندرسون از فیلمهایی است که به این ترتیب در تملک آمازون قرار میگیرد.
باربارا بروکولی و مایکل جی.ویلسون تولید کنندگان «جیمزباند» اندکی پس از انتشار خبر این معامله با صدور بیانیهای اعلام کردند جیمز باند جدید طبق وعده داده شده ابتدا وارد سینماها میشود و بعد در سیستم آنلاین آمازون قرار میگیرد.
با شیوع کرونا بازار تماشای فیلم از خانه بسیار داغ شده و شرکتهایی چون نتفلیکس و آمازون در تلاش بودهاند تا امکانات نمایشی خود را افزایش دهند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به فیلم «ذرهای آرامش»/ جهان در انتظار خشکسالی
- ۵ برنده اسکار افتخاری معرفی شدند/ تهیهکنندگان جیمز باند در فهرست
- فوت بازیگر فیلم «جیمز باند»/ پاملا سالم درگذشت
- حق به بنیاد تالکین و آمازون رسید؛ «ارباب حلقهها» پیروز از دادگاه بیرون آمد/ مدعی جدید محکوم شد
- نولان کارگردان «جیمز باند» نمیشود
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- فوت آهنگساز «جیمز باند»/ مانتی نورمن درگذشت
- در شصتمین سال تولید فیلمها؛ تهیهکنندگان ۹ فیلم «جیمزباند» تجلیل میشوند
- سینماسینما/ آمار تماشاگران فیلمهای خارجی و ایرانی در فرانسه در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی «اسپایدرمن، راهی به خانه نیست»
- «جیمز باند» رکورد گینس را شکست
- رونق در باکس آفیس آمریکا/ «کلیفورد» ۲۰ میلیون دلار فروخت/ فروش «ونوم ۲» از ۲۰۰ میلیون گذشت
- پیشتازی یک فیلم ابرقهرمانی در باکس آفیس/ «ونوم۲» در جدول فروش بالاتر از فیلم جیمز باند قرار گرفت
- جیمز باند گیشه سینماها را به آتش کشید/ استقبال مخاطبان از «زمانی برای مردن نیست»
- اولین نمایش جهانی فیلم جدید جیمز باند / گزارش تصویری
- جیمز باند در بخش رقابتی جشنواره فیلم زوریخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد





