تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۱۵:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80907

همانطور که خیلی‌ها انتظارش را داشتند، جدیدترین فیلم ابرقهرمانی مارول در نخستین روزهای اکرانش فروش داخلی و خارجی خیلی خوبی را به ثبت رساند.

به گزارش سینماسینما، فیلم «پلنگ سیاه» کمپانی‌های دیزنی و مارول با اکران در ۴۰۲۰ سالن سینما در آمریکای شمالی به سمت فروش ابرقهرمانی ۲۱۸ میلیون دلاری رفت تا پنجمین فروش داخلی بزرگ در تاریخ سینمای آمریکا را به ثبت برساند و با اقتدار در صدر باکس‌آفیس آخر هفته «روز رییس‌جمهور» (تعطیل رسمی به مناسبت تولد جورج واشنگتن) قرار بگیرد.

این فیلم که هجدهمین پروژه در مجموعه فرنچایزهای «دنیای سینماتیک مارول» و نهمین فیلمی است که در نخستین آخر هفته فروش خود بالای ۱۰۰ میلیون دلار می‌فروشد، موفق به ثبت رکوردهای بزرگترین اکران آغازین ماه فوریه در تاریخ و بزرگترین اکران آخر هفته روز رییس‌جمهور در تاریخ هم شد.

در عرصه بین‌المللی، «پلنگ سیاه» توانست درآمدی ۱۶۹ میلیون دلاری از ۴۸ بازار داشته باشد تا فروش کل سه روز نخست خود را به ۳۶۱ میلیون دلار برساند و رکورد پنجمین اکران جهانی بزرگ آخر هفته اول را به نام خود ثبت کند. این در حالی است که این فیلم توانست این رکورد را بدون اکران شدن در چین، ژاپن و روسیه به دست بیاورد. قرار است اکران آن به زودی در این کشورها و همچنین ویتنام، ترینیداد، پرو و ونزوئلا آغاز شود.

در میان بازارهای جهانی، «پلنگ سیاه»‌ بهترین عملکرد را در کره جنوبی با فروشی ۲۵.۳ میلیون دلاری داشت و بعد از آن بریتانیا با ۲۴.۸ میلیون دلار،‌ مکزیک با ۹.۶ میلیون دلار، برزیل با ۹.۴ میلیون دلار و استرالیا با ۹.۲ میلیون دلار قرار گرفتند.

فیلم «پیتر خرگوش» با فروش سه‌روزه ۱۷.۲۵ میلیون دلار در رتبه دوم قرار گرفت و انتظار می‌رود فروش آن در روز چهارم آخر هفته تعطیلات به بیش از ۲۲ میلیون دلار برسد. فروش داخلی فیلم پس از ۱۰ روز اکران در حال حاضر حدود ۴۸ میلیون دلار است.

فیلم «پنجاه طیف آزادشده» کمپانی یونیورسال که فیلم نخست آخر هفته گذشته بود، همانطور که انتظار می‌رفت با کاهشی ۵۶ درصدی در رتبه سوم قرار گرفت و انتظار می‌رود تا روز آخر تعطیلات فروش آن به ۱۹ میلیون دلار برسد. این فیلم در آخر هفته فعلی ۴۷.۷ میلیون دلار دیگر در عرصه بین‌المللی کسب کرد و به این ترتیب فروش کلی جهانی آن چیزی حدود ۲۶۹ میلیون دلار است.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از باکس‌آفیس موجو

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها