پیشبینی میشود روندی که طی سالهای اخیر در سراسر جهان با ظهور امثال نتفلیکس و آمازون به وجود آمده، آسیا را هم در بر بگیرد و با فاصله از سینما جلو بزند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده، بازار ویدیوی آنلاین قاره آسیا قرار است طی پنج سال آینده رشدی تقریبا سهبرابری داشته باشد و چین مسئول تقریبا نیمی از این رشد خواهد بود.
این گزارش که توسط شرکت مشاوره میدیا پارتنرز آسیا منتشر شده و «توزیع ویدیوی آنلاین و برادبند آسیا» نام دارد، میگوید سودها که شامل تبلیغات و هزینه اشتراک میشود، بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ سالی ۲۱ درصد رشد میکند و از ۱۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بسیار بالاتر میرود.
نکته جالب این است که مدلهای تجاری مختلف به احتمال زیاد در کنار یکدیگر به کارشان ادامه میدهند. با وجود رقابت گسترده از طرف غولهای استریمینگ ویدیوی جهانی، انتظار میرود بازیکنان داخلی زنده بمانند چون محتوای داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گستره بازار ویدیوی آنلاین چین و مخصوصا بخش اشتراک آن، تمام انتظارهای فعلی بازار را به چالش خواهد کشید. این مطالعه پیشبینی میکند که تبلیغات در پلتفورمهای ویدیویی چینی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار میرود تا همان تاریخ ارزش اشتراکها در چین به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، روی هم رفته آنها بازاری ۳۰ میلیارد دلاری را شکل خواهند داد که کاری میکند ۶.۴ میلیارد دلار به دست آمده توسط بخش سینمایی چین در سال ۲۰۱۶ ناچیز به نظر برسد.
این گزارش میگوید موفقیت چین در این قسمت به خاطر سرمایهگذاریهای گسترده در محتوای آنلاین اوریجینال و خریداریشده، بازار ضعیف تلویزیون پولی معمولی، بهبود زیرساختها و استفاده از تلویزیونهای هوشمند و همچنین استفاده مشتریان از سیستمهای پرداخت یکپارچه خواهد بود که بسیاری از آنها توسط خود رهبران اینترنتی به وجود آمدهاند که صاحب محبوبترین سرویسهای ویدیوی آنلاین هستند.
خارج از چین، تصویر بسیار گستردهتر است و ژاپن و استرالیا پیشرفتهترینها هستند. از دیگر مناطق کلیدی میتواند به هند و کره اشاره کرد که در حال حاضر نتفلیکس قویترین بازارهایش در منطقه را در این کشورها دارد. این گزارش تخمین میزند که نتفلیکس تا پایان سال ۲۰۱۷ در این منطقه ۴.۷ میلیون مشترک خواهد داشت که ۳ میلیون نفر از آنها در استرالیا هستند.
در مناطقه کوچکتر مخصوصا فیلیپین، تایلند، مالزی، کره و هندوستان، رشد ویدیوی آنلاین در توازن درجه همکاری بین اوپراتورهای محتوا و شرکتهای مخابراتی داخلی و تامینکنندگان برادبند خواهد شکل خواهد گرفت. با این حال، استفاده غیرقانونی از محتوا یکی از مشکلات بزرگ صنایع کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی است.
اوپراتورهای ویدیویی تولیدکننده محتوا دارند نه تنها از طریق ارتباطهای مخابراتی بلکه از طریق استراتژیهای برنامهریزی و سرمایهگذاری روی تولید محتوا با نتفلیکس و آمازون مقابله میکنند. با استناد به این گزارش، ممکن است تعدادی از این گروهها با هم ادغام شوند.
در انتها، این گزارش پیشبینی میکند که با توجه به گسترش سریع بخش تولید محتوا، برنامههای برنددار شبکههای تلویزیونی پولی هم به طور کامل از بین نخواهند رفت. شبکهها و مقصدهای برنددار به طور خاص در بخش فیلمها و برنامههای ورزشی قدرتمند هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
آخرین ها
- جایزه جشنواره هندی برای «انتقام تیرهروزان»
- بستههای مکالمه پرتخفیف همراه اول بهمناسبت روز ملی خلیجفارس
- به تو هم سخت میگذرد؟/ نگاهی به فیلم «منطقه تحت نظر»
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- اختتامیه دومین دوره جشنواره «عروسکخونه»/ پیشکسوتان و فعالان عرصه کودک به سمت احیای نمایشهای عروسکی میروند
- عسگرپور: از جانب مدیران کم تسلطِ سطحینگر، مورد حمله قرار میگیریم که شما از فروش فیلمها خوشحال نیستید/ از کجا به کجا رسیدیم!
- پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
- همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
- حضور معاون وزیر حملونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
- محاکمه در خیابان/ نگاهی به تازهترین قسمت سریال «افعی تهران»
- جایزه بزرگ جشنواره کازابلانکای مراکش به «برندهها» رسید
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
- ۳ جایزه جشنواره مسکو به «آه سرد» رسید
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است