فستیوال فیلم برلین اعلام کرده که مراسم سال آینده خود را به صورت حضوری برگزار خواهد کرد و بخشهایی را که امسال حذف کرده بود به جشنواره بازمیگرداند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، برای هفتاد و دومین برلیناله که قرار است بین روزهای دهم تا بیستودوم فوریه برگزار شود، سازماندهندگان گفتهاند میخواهند روی رخدادهای فیزیکی و نمایشهای حضوری حساب بازکنند.
در سال ۲۰۲۰، برلین یکی از آخرین فستیوالهای بزرگ بینالمللی بود که توانست مراسم خود را پیش از وقوع پاندمی جهانی کروناویروس به صورت حضوری برگزار کند، اما فستیوال امسال فقط آنلاین برگزار شد و جشنواره برلین در تابستان صرفاً برای حضار محلی یک مراسم دیگر در فضای باز برگزار کرد.
ماریت ریسنبیک و کارلو شاتریان مدیران فستیوال برلین در بیانیهای گفتند: خیلی خوشحالیم که فستیوال را در فوریه به پرده بزرگ بازگردانیم: با یک برنامه چندوجهی، فرش قرمز، ستارهها و مخاطبان فوقالعاده برلیناله.
آنها اضافه کردند: نیاز به یک تجربه فیزیکی جشنوارهای و برخوردهای چهره به چهره به شدت هم در صنعت سینما و هم در عموم مردم واضح است. تجربههای ماههای اخیر نشان داده که برنامههای حضوری میتوانند با ایمنی و موفقیت برگزار شوند و این رویدادها چقدر برای دیالوگ و تبادل نظرات مهم هستند.
مسئولان جشنواره برلین قرار است در نیمه اول نوامبر جزئیات تدابیر بهداشتی و قوانین کروناویروس خود را برای فستیوال ۲۰۲۲ اعلام کنند. سازماندهندگان گفتند تعداد فیلمهای شرکتکننده تقریباً مشابه با دوره سال ۲۰۲۰ یعنی پیش از کووید -۱۹ خواهد بود.
بخش فیلمهای کوتاه برلیناله هم که از قسمت «نسل» فستیوال امسال حذف شده بود، دوباره برای سال آینده بازمیگردد. بازار فیلم اروپا هم بین روزهای دهم و هفدهم فوریه برگزار خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- مدیر جشنواره برلین راهی جشنواره ایتالیایی شد
- سینماسینما/ لحظه اعلام نام «کیک محبوب من» به عنوان بهترین فیلم از نگاه داوران فیپرشی
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- یک روز مانده به پایان جشنواره برلین؛ «کیک محبوب من» در رتبه اول، «حمام شیطان» در رتبه دوم
- مدیر هنری جشنواره برلین: نسل جدید فیلمسازان به سیاست علاقهمندند
- برلیناله، سیاسیترین جشنواره بینالمللی؟!/ مدیر جشنواره برلین از تعادل میان سیاست و هنر میگوید
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- دوربین طلایی جشنواره برلین به ادگار رایتز اهدا میشود
- رئیس هیات داوران جشنواره برلین معرفی شد
- برگزیدگان جشنواره برلین معرفی شدند/ خرس طلایی برای یک مستند فرانسوی
- یک جایزه بخش نسلهای جشنواره برلین به سینماگر ایرانی رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





