گزارش عملکرد دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع در حوزه ارزشیابی هنرمندان سینمایی در سال ۱۳۹۹ اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع در سال ۹۹، در راستای انجام وظیفه محوله در مورد ارزشیابی هنرمندان سینمایی و بر اساس شیوه نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارزیابی مدارک و مستندات دریافتی از متقاضیان دریافت گواهینامه هنری و تشکیل جلسات کمیته تخصصی وشورای ارزشیابی هنرمندان، به ۶۰ تن از متقاضیانی که استحقاق دریافت گواهینامه هنری درجه یک تا پنج را داشتند به شرح درجه یک هنری ۲۴ نفر، درجه دو هنری ۱۳ نفر، درجه سه هنری ۱۵ نفر، درجه چهار هنری۷ نفر و درجه پنج هنری ۱ نفر اقدام کرد.
اسامی هنرمندان متقاضی که به دلیل سابقه ، خلاقیت و برجستگی در زمینه فعالیت سینمایی شان موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری معادل با مدرک دکترای هنری شدند با ذکر رشته فعالیت تخصصی، به شرح زیر است:
هایده صفی یاری (تدوین)، شهلا ناظریان (صدا پیشگی)، زهره شکوفنده(صدا پیشگی)، ناهید امیریان شمس آباد (صدا پیشگی) و آقایان : فرشاد فدائیان (کارگردانی فیلم مستند)، ابراهیم مختاری (کارگردانی فیلم مستند)، مهرداد اسکویی(کارگردانی فیلم مستند)، مهدی فخیم زاده (کارگردانی)، جمشید هاشم پور(بازیگری)، جلال الدین معیریان (طراحی چهره پردازی)، امیر اثباتی (طراحی صحنه و لباس)، محمد علی نجفی (کارگردانی)، محمد متوسلانی (کارگردانی)، ابوالحسن تهامی نژاد (صدا پیشگی)، منوچهر والی زاده (صدا پیشگی)، سعید مظفری (صدا پیشگی)، ناصر ممدوح (صدا پیشگی)، محمود قنبری (صدا پیشگی)، غلامعلی افشاریه(صدا پیشگی)، خسروخسرو شاهی (صدا پیشگی)، سید جمال ساداتیان (تهیه کنندگی)، علی لقمانی (تصویر برداری)، اسماعیل عفیفه (تهیه کنندگی)، بهمن بنی اردلان (صدابرداری و صداگذاری).
لازم به ذکر است با توجه به شیوع بیماری کرونا و به منظوررعایت پروتکل های بهداشتی، امکان برگزاری مراسمی به صورت جمعی جهت تقدیم گواهینامه های هنری به هنرمندان یاد شده میسر نشد، از این رو جمعی متشکل از دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان و مدیران ارشد سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با حضور در منازل و یا محل کار این هنرمندان، گواهینامه های هنری شان را به آنان اهدا کردند .
به پیوست فهرست کامل اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما منتشر می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- برگزاری «دومین جشن مهر سینمای ایران» در کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- پاسخ متقابل سعید مستغاثی به امیر اثباتی؛ اما به تخممرغهایش نیاز دارم!
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ
- اولین دوره جایزه آرونا واسودف و یک نامزدی دیگر برای «کیک محبوب من»
- اولین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- ماجرای پرواز پرچالش از انگلستان به استرالیا/ اثر جدید کارگردان برگزیده کن مقابل دوربین رفت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی