نخستین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، در حالی آغاز شد که از همان سأنسهای ابتدایی نمایندگان رسانهها، منتقدان و هنرمندان در محل برگزاری حضور داشتند.
به گزارش سینماسینما، سینمای رسانههای گروهی یکشنبه ۱۰ دی ماه با نمایش فیلم مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی به طور رسمی کار خود را یک روز زودتر از دیگر سینماها در برج میلاد آغاز کرد. برای اکران این اثر که در جشنواره سینما حقیقت مورد توجه قرار گرفته بود، سید مهدی طباطبایینژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرتضی رزاقکریمی مدیر بخش مستند جشنواره فیلم فجر در سالن حاضر شده بودند.
** در راهروی غربی مرکز همایشهای برج میلاد غرفههای رسانههای تصویری و رادیویی قرار گرفته که نمایندگان آنها در نخستین ساعتهای روز در حال نصب و آمادهسازی غرفههای خود بودند.
** امسال با وجود اینکه قرار نیست در برج میلاد فرش قرمز به روال مرسوم سالهای پیش برای عوامل فیلمهای سینمایی برپا شود، اما محلی برای حضور هنرمندان تعبیه شده که عکاسان هم بتوانند تصاویری از حضور گروهی عوامل آثار را ثبت کنند. همچنین محل در نظر گرفته شده برای خبرنگاران همچون سالهای قبل شامل تعدادی سیستمهای کامپیوتری برای استفاده رسانهها میشود.
**«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی دومین فیلمی بود که با تأخیر در بخش چشمانداز سینمای ایران در برج میلاد به نمایش درآمد، عوامل این فیلم از جمله بهنوش صادقی، پژمان بازغی، لیلا زارع، روشنک گرامی و ناصر هاشمی در برج میلاد حاضر شدند و عکس گروهی انداختند. همچنین صادقی کارگردان این اثر پیش از آغاز فیلم با اشاره به اینکه صدای فیلم ایرادهایی داشته، گفت: با اینحال به احترام شما پذیرفتم که با همین شرایط فیلم اکران شود.
** «بهروز غریبپور» که مدیر سالن سینمای رسانههای گروهی را بر عهده دارد، از نخستین ساعات آغاز نمایش فیلمها در برج میلاد حاضر است و به مسائل مختلف نظارت دارد.
** شب پیش بولتن روزانه جشنواره توزیع شد که در آن علاوه بر جمعبندی اتفاقات تا قبل از مراسم افتتاحیه جشنواره، مصاحبههایی با غلامرضا موسوی، محمد کاسبی، فرهاد توحیدی و تورج منصوری که در مراسم افتتاحیه مورد تجلیل قرار گرفتند، دیده میشود.
منبع: ستاد خبری جشنواره فیلم فجر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برنامه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر ۴۳ در سینمای رسانه مشخص شد
- همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» / ۲۳ آزاده و ۲۳ بازیگر فردا به کاخ جشنواره می آیند
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- چرا «هفت» دل خیلیها را خنک کرد؟!
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات فراستی: سینمای ما دچار مککارتیسم میشود
- نگاهی به مواضع اخیر مسعود فراستی/ دهه ات گذشته رییس!*
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





