
بازیگر فیلم سینمایی «ویلاییها» معتقد است در زمان اکران هم مثل جشنواره فجر به فیلمشان کم توجهی شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالیکه امروز تهیهکننده و پخشکننده «ویلاییها» اعلام کردند در اعتراض به شرایط اکران این فیلم، آن را از پرده پایین خواهند کشید، طناز طباطبایی هم از زمان، تعداد سالنهای سینما و سانسهای نمایش «ویلاییها» انتقاد کرد.
با اینکه در یکى دو هفته گذشته بحث بر سر ادامه اکران فیلم «ویلایىها» تا پایان ماه رمضان در محافل مختلف سینمایى مطرح شده بود، امروز شوراى صنفى نمایش در اطلاعیهاى ادامه اکران این فیلم را منوط به موافقت صاحبان فیلم بعدى یعنى «رگ خواب» اعلام و ساعتی بعد تایید کرد که اکران «ویلاییها» تنها تا شبهای قدر در سینمای سرگروه ادامه مییابد.
در همین ارتباط، طناز طباطبایی، بازیگر «ویلاییها» در گفتگو یی، شرایط اکران این فیلم را از ابتدا ناعادلانه خواند و گفت: «علاوه بر اینکه در جشنواره فیلم فجر در حق فیلم ما کم لطفی شد و با آن سلیقهای برخورد کردند، متاسفانه در زمان اکران هم میزان زیادی از کم لطفی و کم توجهی به فیلم ما شد.»
او ادامه داد: «ویلاییها» با اکران محدودی روی پرده سینماها رفت و در سانسهایی اکران شد که شرایط خوبی برای سینما رفتن نبود. فیلم ما همزمان با امتحانات و انتخابات و ماه رمضان و … اکران شد و این شرایط اصلا عادلانه نبود. برای اکران فیلم ما فرصتهای بهتری بود که به فیلم ما تعلق نگرفت.»
این بازیگر در ادامه توضیح داد: «با وجود تمام این شرایط که ما را از یک گیشه خوب محروم میکند، سانسهای ما نیز در زمان اکران دچار مشکل شدند، یعنی «ویلاییها» در سانسهایی نمایش داده شد که کمترین میزان مخاطب را دارد و این مسئله نهایت کم توجهی و کم لطفی بود که میتوانستند در حق فیلم ما بکنند.»
طباطبایی افزود: «ما ابتدای اکران ۱۲ سینما و هر سینما سه سانس داشتیم که واقعا این تعداد سانس و سینما جای تعجب دارد.»
او درباره لزوم ایجاد شرایط یکسان برای اکران فیلمهای دیگر ژانرها در برابر آثار کمدی گفت: «این شرایط اکران برای فیلمهای کمدی به این صورت نیست و اوضاع برای آنها ظاهرا بهتر است در صورتیکه آنها فیلمهایی نیستند که روند سینمای ما را رشد دهند یا تعیین کننده باشند. به صرف اینکه کمدیها، فیلمهای بفروشی هستند، شرایطی که برای اکران و سانسهای نمایششان در نظر گرفته میشود، باعث میشود که فروش خوبی داشته باشند.»
بازیگر فیلم «مرهم» ادامه داد: «من تجربه شرایط بد اکران را سر فیلم «خشم و هیاهو» هم داشتم. اکران این فیلم همزمان با «ابد و یک روز» بود که ۲۷ سالن داشت و تعداد سانسهای آن هم خیلی بیشتر بود ولی ما برای «خشم و هیاهو» ۱۱ سینما داشتیم با سانسهای محدودتر. «ابد و یک روز» فیلم بسیار خوبی بود ولی بحث من سر شرایط عادلانه برای اکران فیلمهاست.»
او در پایان نیز درباره لزوم ساخت فیلمهای کمدی در سینمای ایران گفت: «مشکل دیگری که وجود دارد این است که چون فیلمهای کمدی از دسته «نهنگ عنبر» یا «گشت ارشاد» بهخاطر شرایط ویژهشان مخاطب بیشتری جذب میکنند، در سال های آینده این فیلمها به اشتباه تعیین کننده روند سینما کشور میشوند و این مسئله به ضرر سینمای ماست. ما باید در کنار فیلمهایی از دسته «ویلاییها» قطعا «نهنگ عنبر» و «گشت ارشاد» هم داشته باشیم اما به میزان مساوی. شرایط اکران هم باید همه فیلمها یکسان باشد و با وجود شرایط برابر است که میتوان میزان استقبال مخاطب را ارزیابی کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- «بی رویا»؛ کابوسی بی سر و ته
- در نشست رسانهای «بیرویا» عنوان شد؛ فیلم درباره جابهجایی هویت است/ متن پایانی در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شد
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
- محمد کارت «یاغی» را میسازد/ پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





