
بازیگر فیلم سینمایی «ویلاییها» معتقد است در زمان اکران هم مثل جشنواره فجر به فیلمشان کم توجهی شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالیکه امروز تهیهکننده و پخشکننده «ویلاییها» اعلام کردند در اعتراض به شرایط اکران این فیلم، آن را از پرده پایین خواهند کشید، طناز طباطبایی هم از زمان، تعداد سالنهای سینما و سانسهای نمایش «ویلاییها» انتقاد کرد.
با اینکه در یکى دو هفته گذشته بحث بر سر ادامه اکران فیلم «ویلایىها» تا پایان ماه رمضان در محافل مختلف سینمایى مطرح شده بود، امروز شوراى صنفى نمایش در اطلاعیهاى ادامه اکران این فیلم را منوط به موافقت صاحبان فیلم بعدى یعنى «رگ خواب» اعلام و ساعتی بعد تایید کرد که اکران «ویلاییها» تنها تا شبهای قدر در سینمای سرگروه ادامه مییابد.
در همین ارتباط، طناز طباطبایی، بازیگر «ویلاییها» در گفتگو یی، شرایط اکران این فیلم را از ابتدا ناعادلانه خواند و گفت: «علاوه بر اینکه در جشنواره فیلم فجر در حق فیلم ما کم لطفی شد و با آن سلیقهای برخورد کردند، متاسفانه در زمان اکران هم میزان زیادی از کم لطفی و کم توجهی به فیلم ما شد.»
او ادامه داد: «ویلاییها» با اکران محدودی روی پرده سینماها رفت و در سانسهایی اکران شد که شرایط خوبی برای سینما رفتن نبود. فیلم ما همزمان با امتحانات و انتخابات و ماه رمضان و … اکران شد و این شرایط اصلا عادلانه نبود. برای اکران فیلم ما فرصتهای بهتری بود که به فیلم ما تعلق نگرفت.»
این بازیگر در ادامه توضیح داد: «با وجود تمام این شرایط که ما را از یک گیشه خوب محروم میکند، سانسهای ما نیز در زمان اکران دچار مشکل شدند، یعنی «ویلاییها» در سانسهایی نمایش داده شد که کمترین میزان مخاطب را دارد و این مسئله نهایت کم توجهی و کم لطفی بود که میتوانستند در حق فیلم ما بکنند.»
طباطبایی افزود: «ما ابتدای اکران ۱۲ سینما و هر سینما سه سانس داشتیم که واقعا این تعداد سانس و سینما جای تعجب دارد.»
او درباره لزوم ایجاد شرایط یکسان برای اکران فیلمهای دیگر ژانرها در برابر آثار کمدی گفت: «این شرایط اکران برای فیلمهای کمدی به این صورت نیست و اوضاع برای آنها ظاهرا بهتر است در صورتیکه آنها فیلمهایی نیستند که روند سینمای ما را رشد دهند یا تعیین کننده باشند. به صرف اینکه کمدیها، فیلمهای بفروشی هستند، شرایطی که برای اکران و سانسهای نمایششان در نظر گرفته میشود، باعث میشود که فروش خوبی داشته باشند.»
بازیگر فیلم «مرهم» ادامه داد: «من تجربه شرایط بد اکران را سر فیلم «خشم و هیاهو» هم داشتم. اکران این فیلم همزمان با «ابد و یک روز» بود که ۲۷ سالن داشت و تعداد سانسهای آن هم خیلی بیشتر بود ولی ما برای «خشم و هیاهو» ۱۱ سینما داشتیم با سانسهای محدودتر. «ابد و یک روز» فیلم بسیار خوبی بود ولی بحث من سر شرایط عادلانه برای اکران فیلمهاست.»
او در پایان نیز درباره لزوم ساخت فیلمهای کمدی در سینمای ایران گفت: «مشکل دیگری که وجود دارد این است که چون فیلمهای کمدی از دسته «نهنگ عنبر» یا «گشت ارشاد» بهخاطر شرایط ویژهشان مخاطب بیشتری جذب میکنند، در سال های آینده این فیلمها به اشتباه تعیین کننده روند سینما کشور میشوند و این مسئله به ضرر سینمای ماست. ما باید در کنار فیلمهایی از دسته «ویلاییها» قطعا «نهنگ عنبر» و «گشت ارشاد» هم داشته باشیم اما به میزان مساوی. شرایط اکران هم باید همه فیلمها یکسان باشد و با وجود شرایط برابر است که میتوان میزان استقبال مخاطب را ارزیابی کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- «بی رویا»؛ کابوسی بی سر و ته
- در نشست رسانهای «بیرویا» عنوان شد؛ فیلم درباره جابهجایی هویت است/ متن پایانی در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شد
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
- محمد کارت «یاغی» را میسازد/ پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





