بازیگر فیلم سینمایی «ویلاییها» معتقد است در زمان اکران هم مثل جشنواره فجر به فیلمشان کم توجهی شده است.
به گزارش سینماسینما، در حالیکه امروز تهیهکننده و پخشکننده «ویلاییها» اعلام کردند در اعتراض به شرایط اکران این فیلم، آن را از پرده پایین خواهند کشید، طناز طباطبایی هم از زمان، تعداد سالنهای سینما و سانسهای نمایش «ویلاییها» انتقاد کرد.
با اینکه در یکى دو هفته گذشته بحث بر سر ادامه اکران فیلم «ویلایىها» تا پایان ماه رمضان در محافل مختلف سینمایى مطرح شده بود، امروز شوراى صنفى نمایش در اطلاعیهاى ادامه اکران این فیلم را منوط به موافقت صاحبان فیلم بعدى یعنى «رگ خواب» اعلام و ساعتی بعد تایید کرد که اکران «ویلاییها» تنها تا شبهای قدر در سینمای سرگروه ادامه مییابد.
در همین ارتباط، طناز طباطبایی، بازیگر «ویلاییها» در گفتگو یی، شرایط اکران این فیلم را از ابتدا ناعادلانه خواند و گفت: «علاوه بر اینکه در جشنواره فیلم فجر در حق فیلم ما کم لطفی شد و با آن سلیقهای برخورد کردند، متاسفانه در زمان اکران هم میزان زیادی از کم لطفی و کم توجهی به فیلم ما شد.»
او ادامه داد: «ویلاییها» با اکران محدودی روی پرده سینماها رفت و در سانسهایی اکران شد که شرایط خوبی برای سینما رفتن نبود. فیلم ما همزمان با امتحانات و انتخابات و ماه رمضان و … اکران شد و این شرایط اصلا عادلانه نبود. برای اکران فیلم ما فرصتهای بهتری بود که به فیلم ما تعلق نگرفت.»
این بازیگر در ادامه توضیح داد: «با وجود تمام این شرایط که ما را از یک گیشه خوب محروم میکند، سانسهای ما نیز در زمان اکران دچار مشکل شدند، یعنی «ویلاییها» در سانسهایی نمایش داده شد که کمترین میزان مخاطب را دارد و این مسئله نهایت کم توجهی و کم لطفی بود که میتوانستند در حق فیلم ما بکنند.»
طباطبایی افزود: «ما ابتدای اکران ۱۲ سینما و هر سینما سه سانس داشتیم که واقعا این تعداد سانس و سینما جای تعجب دارد.»
او درباره لزوم ایجاد شرایط یکسان برای اکران فیلمهای دیگر ژانرها در برابر آثار کمدی گفت: «این شرایط اکران برای فیلمهای کمدی به این صورت نیست و اوضاع برای آنها ظاهرا بهتر است در صورتیکه آنها فیلمهایی نیستند که روند سینمای ما را رشد دهند یا تعیین کننده باشند. به صرف اینکه کمدیها، فیلمهای بفروشی هستند، شرایطی که برای اکران و سانسهای نمایششان در نظر گرفته میشود، باعث میشود که فروش خوبی داشته باشند.»
بازیگر فیلم «مرهم» ادامه داد: «من تجربه شرایط بد اکران را سر فیلم «خشم و هیاهو» هم داشتم. اکران این فیلم همزمان با «ابد و یک روز» بود که ۲۷ سالن داشت و تعداد سانسهای آن هم خیلی بیشتر بود ولی ما برای «خشم و هیاهو» ۱۱ سینما داشتیم با سانسهای محدودتر. «ابد و یک روز» فیلم بسیار خوبی بود ولی بحث من سر شرایط عادلانه برای اکران فیلمهاست.»
او در پایان نیز درباره لزوم ساخت فیلمهای کمدی در سینمای ایران گفت: «مشکل دیگری که وجود دارد این است که چون فیلمهای کمدی از دسته «نهنگ عنبر» یا «گشت ارشاد» بهخاطر شرایط ویژهشان مخاطب بیشتری جذب میکنند، در سال های آینده این فیلمها به اشتباه تعیین کننده روند سینما کشور میشوند و این مسئله به ضرر سینمای ماست. ما باید در کنار فیلمهایی از دسته «ویلاییها» قطعا «نهنگ عنبر» و «گشت ارشاد» هم داشته باشیم اما به میزان مساوی. شرایط اکران هم باید همه فیلمها یکسان باشد و با وجود شرایط برابر است که میتوان میزان استقبال مخاطب را ارزیابی کرد.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- «بی رویا»؛ کابوسی بی سر و ته
- در نشست رسانهای «بیرویا» عنوان شد؛ فیلم درباره جابهجایی هویت است/ متن پایانی در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شد
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
- محمد کارت «یاغی» را میسازد/ پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- روایتی عاشقانه از زهره ومنوچهر
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- جایزه فرانسویها برای «در سرزمین برادر»
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا