رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در احکامی اعضا، نائب رئیس و دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران را منصوب کرد.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی حیدریان طی احکامی امیر اسفندیاری، ایرج تقیپور، نادر طالبزاده و سیدرضا میرکریمی را به عنوان اعضای حقیقی و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مهدی یزدانی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، سید محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و رائد فرید زاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی را به عنوان اعضای حقوقی این شورا منصوب کرد.
در احکام دیگری نیز علیرضا تابش به عنوان نائب رئیس و رائد فریدزاده به عنوان دبیر شورای عالی بین الملل سینمای ایران منصوب شدند.
در حکم اعضا آمده است: «در راستای تحقق برنامه جامع سازمان سینمایی و رویکرد اصلی آن که تاکید نقش آفرینی در بازار پیام تصویری جهان است، انتظار میرود این شورا به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری در فعالیتهای حوزه بین الملل در چهار چوب برنامه جامع سینمای ایران به تدوین برنامه های عملیاتی و همچنین آیین نامه و شیوه نامه های حمایتی جهت هموارتر شدن مسیر ورود به عرصه جهانی و بازارهای بین المللی، همت گمارد.
با توجه به واگذاری ساماندهی امور بین الملل سینمای ایران به بنیاد سینمایی فارابی، معاونت بین الملل این بنیاد به عنوان بازوی اجرایی شورای عالی محملی برای تحقق مصوبات آن شورا خواهد بود که با تشکیل کارگروه های تخصصی و ارئه گزارشهای مستمر، شورا را در اخذ تصمیمات کلان و راهبردی یاری می رساند.
در جهت کمتر شدن تصدیگری دولت در این حوزه و گسترش فعالیت بخش خصوصی نماینده صنف پخش کنندگان خارجی به عنوان عضو شورا پس از تشکیل و ثبت این صنف در خانه سینما به جمع حاضر خواهد پیوست.
شایان ذکر است مصوبات این شورا برای تمامی موسسات، واحدها و حوزههای تابعه سازمان سینمایی لازم الاجرا خواهد بود.»
در احکام تابش و فریدزاده نیز آمده است: «با عنایت به برنامه جامع سازمان سینمایی با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری و همچنین انتقال و تفویض ساماندهی امور بین الملل سینمای ایران به معاونت امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی انتظار میرود در اسرع وقت دبیرخانه این شورا در جهت بازنگری وظایف حوزه مزبور و اجرا و نظارت بر فعالیت های مصوب شورای عالی؛ در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شود.
امید است با همکاری و همدلی صاحبنظران، مدیران وکارشناسان این حوزه بتوان فصل نوینی در عرضه و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به مخاطبان جهانی گشود.»
همچنین حیدریان در حکمی امیر اسفندیاری را به عنوان مشاور رئیس سازمان سینمایی در امور بین الملل منصوب کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





