تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۹ - ۰۱:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10533

محمد حیدری گفت: برای اولین بار ۲۵ بهمن جشنی را برای کاندیدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، دبیر جشنواره درباره برگزاری نشست‌ها در صبح روز بعد نمایش فیلم‌ها نیز گفت: سال‌های قبل سریع بعد از هر فیلم نشست‌ها شروع می‌شد و خیلی‌ها فیلم بعدی را از دست می‌دادند، برای رفع این مشکل نشست‌ها صبح برگزار می‌شود که سودای سیمرغ و نگاه نو نشست خبری دارند و روزی سه نشست داریم.

وی ادامه داد: فیلم ساعت ۹ شب روز ۲۱ بهمن را جابه جا کردیم که به زودی ساعت آن اعلام می‌شود تا نشست‌ فیلم‌های همان شب ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ خواهد بود. نشست فیلم‌های عصر پنجشنبه، صبح روز جمعه و کمی دیرتر حتما برگزار می‌شود. همچنین برگزاری جلسات بر عهده انجمن منتقدان خواهد بود.

حیدری با اشاره به اینکه حضور هیئت انتخاب خیلی نمی‌تواند موثر باشد، عنوان کرد: اصولا آن‌چیزی که خود ما در جشنواره کشف کردیم این بوده که هیئت انتخاب خیلی نمی‌تواند برای جشنواره این چنینی موثر باشد و هر انتخابی هم داشته باشند و این دبیر جشنواره است که باید پاسخگو باشد . گاهی شرایط خیلی سخت می‌شد و حتی دوست داشتیم ظرفیت بیشتری داشتیم تا فیلم‌هایی که در شرایط سخت تولید در ایران ساخته می‌شوند نیز حضور پیدا کند.

دبیر جشنواره فیلم فجردرباره برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها نیز گفت: شرایط مالی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که این برنامه ریزی را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه تقدیری برای عوامل پشت صحنه ندارید، اظهار کرد: بخش پشت صحنه باید مورد تقدیر قرار گیرند اما در این دوره به نتیجه واحدی نرسیدیم و چهار نفر انتخاب شد اما در برنامه امشب ۱۴ دوبلور مورد تقدیر قرار گرفتند و برنامه‌مان این است که این تقدیرها همچنان در دوره‌های بعدی ادامه داشته باشند.

حیدری خبر داد: برای اولین بار ۲۵ بهمن جشنی را برای کاندیدهای جشنواره با حضور داورها و خبرنگارها خواهیم داشت.

حیدری همچنین مهمترین نقطه ضعف جشنواره نداشتن دبیرخانه ثابت دانست و تاکید کرد: به نظرم باید بلافاصله بعد از تمام شدن جشنواره برنامه‌ریزی‌ها برای سال بعد شروع شود زیرا نبود برنامه‌ریزی مدون یکی از مشکلات این جشنواره است.

دبیر جشنواره درباره آثار حاضر گفت: بیشتر این فیلم‌ها نقدهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دارد و شاید برخی فیلم‌ها تلخ باشند اما تلخی آن رو به روشنایی است.

حیدری در پایان نیز اظهار کرد: با این‌که خیلی اذیت شدم اما اگر سال بعد از من بخواهند دبیر شوم، باز هم قبول می‌کنم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها