فریبرز عربنیا ضمن پاسخ به حواشی، اعلام کرد که در خارج از ایران به عنوان راننده، بیماران را منتقل میکند.
به گزارش سینماسینما، فریبرز عربنیا که چندی پیش درباره انتشار خبر سکونتش در خارج از کشور واکنش نشان داده بود، درباره حواشی پیش آمده از سخنان خود توضیح داد.
توضیحات عربنیا به این شرح است: «زاویه نگاهم سیاسی نیست بلکه فرهنگی است. کسانی مدنظر من هستند که با وجود تمام مشکلات برای بهبود امور تلاش میکنند. من از ایران ارز خارج نمیکنم و همینجا درآمد دارم و همینجا کاری را شروع کردم که هنری نیست و امیدوارم فرهنگی و کمک به همنوعان باشد. به عنوان راننده، کسانی که بیمار هستند را جا به جا می کنم و از این راه درآمد دارم. اما اگر کسی درآمدش را از ایران خارج میکند بر اساس قانون حقش هست.
اگر تلویزیون به دیگران تهمت بزند خلاف قانون رفتار کرده. اگر دست من یا دیگران برای مقابله با این رفتار کوتاه هست دلیل این نیست که با این موضوع و تهمت پراکنی یک خبرنگار موافقیم. من موقتا خارج از ایران برای شرایط تحصیل پسرم زندگی میکنم.
بعضیها به من ایراد گرفتند که اگر در تلویزیون مشهور شدم چرا علیه تلویزوین صحبت میکنم همه میدانند که من از طریق تلویزوین مشهور نشدم اما اگر اینطور هم بود دلیل نمیشد علیه رفتارهای غلط تلویزیون صحبت نکنم. آنهایی که میگویند چون من از تلویزیون حقوق را گرفتم، باید سکوت بکنم و هر تهمتی زده میشود پاسخ ندهم. در جهت فاشیسم و دیکتاتوری رفتار میکنند و معنای حرفشان این است که پول میگیری ساکت شو! حقوقی که آدم دریافت میکند اگر قانونی و پاک باشد متعلق به خود شخص است چون در ازایش کاری انجام داده است.
این راه شروع مسیری است که میتوانیم به دیگران حکم کنیم چی بخورد چی بپوشد چی بگوید چی نگوید این دیگر اسمش انسان نیست میشود یک ماشین فرمان بر. اگر کسی قرارداد میبندد و کاری انجام میدهد آیا از طرف کارفرما باید به عنوان یک ماشین فرمان بر بهش نگاه بشود؟
اگر من سریالی برای صدا و سیما بازی کردم سهمی در موفقیت آن سریال داشتم یا نداشتم؟ هدف من این است که با حرفهایم بین مردم همبستگی ایجاد بشود نه جدایی.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابطه ظرف و مظروف
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- جزئیات کامل تفاهم ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ تلویزیون برای پخش «شماره ۱۰»، هفت میلیارد تومان پرداخت کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





