فریبرز عربنیا ضمن پاسخ به حواشی، اعلام کرد که در خارج از ایران به عنوان راننده، بیماران را منتقل میکند.
به گزارش سینماسینما، فریبرز عربنیا که چندی پیش درباره انتشار خبر سکونتش در خارج از کشور واکنش نشان داده بود، درباره حواشی پیش آمده از سخنان خود توضیح داد.
توضیحات عربنیا به این شرح است: «زاویه نگاهم سیاسی نیست بلکه فرهنگی است. کسانی مدنظر من هستند که با وجود تمام مشکلات برای بهبود امور تلاش میکنند. من از ایران ارز خارج نمیکنم و همینجا درآمد دارم و همینجا کاری را شروع کردم که هنری نیست و امیدوارم فرهنگی و کمک به همنوعان باشد. به عنوان راننده، کسانی که بیمار هستند را جا به جا می کنم و از این راه درآمد دارم. اما اگر کسی درآمدش را از ایران خارج میکند بر اساس قانون حقش هست.
اگر تلویزیون به دیگران تهمت بزند خلاف قانون رفتار کرده. اگر دست من یا دیگران برای مقابله با این رفتار کوتاه هست دلیل این نیست که با این موضوع و تهمت پراکنی یک خبرنگار موافقیم. من موقتا خارج از ایران برای شرایط تحصیل پسرم زندگی میکنم.
بعضیها به من ایراد گرفتند که اگر در تلویزیون مشهور شدم چرا علیه تلویزوین صحبت میکنم همه میدانند که من از طریق تلویزوین مشهور نشدم اما اگر اینطور هم بود دلیل نمیشد علیه رفتارهای غلط تلویزیون صحبت نکنم. آنهایی که میگویند چون من از تلویزیون حقوق را گرفتم، باید سکوت بکنم و هر تهمتی زده میشود پاسخ ندهم. در جهت فاشیسم و دیکتاتوری رفتار میکنند و معنای حرفشان این است که پول میگیری ساکت شو! حقوقی که آدم دریافت میکند اگر قانونی و پاک باشد متعلق به خود شخص است چون در ازایش کاری انجام داده است.
این راه شروع مسیری است که میتوانیم به دیگران حکم کنیم چی بخورد چی بپوشد چی بگوید چی نگوید این دیگر اسمش انسان نیست میشود یک ماشین فرمان بر. اگر کسی قرارداد میبندد و کاری انجام میدهد آیا از طرف کارفرما باید به عنوان یک ماشین فرمان بر بهش نگاه بشود؟
اگر من سریالی برای صدا و سیما بازی کردم سهمی در موفقیت آن سریال داشتم یا نداشتم؟ هدف من این است که با حرفهایم بین مردم همبستگی ایجاد بشود نه جدایی.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- جزئیات کامل تفاهم ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ تلویزیون برای پخش «شماره ۱۰»، هفت میلیارد تومان پرداخت کرد
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- مجلس شورای اسلامی، تلویحا ساترا را غیرقانونی اعلام کرد
- یک رسانه آمریکایی خبر داد؛ دولت بایدن صداوسیما را از تحریمهای آمریکا معاف کرد
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز