سینماسینما، تابناک: تابناک روز گذشته گزارش داد، در نامهای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است.
این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانهها و منتقدین برای استمزاج از ایشان است؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب میشود.
پس از انتشار این خبر، برخی سوءجریان های خبری در فضای سینما، منکر وجود چنین نامه ای شدند. با این حال، وجود نامه مورخ ۹۸/۱۱/۰۷ سازمان سینمایی قابل انکار نیست؛ نامه ای که در پاسخ به نامه یک ماه پیشتر محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی صادر شده است.
در متن این نامه چنین آمده است: «با توجه به درخواست جناب آقای محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان محترم فیلم سینمایی آشغالهای دوست داشتنی اصل مبنی بر نمایش نسخه جدید فیلم در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره ملی فجر، به استحضار می رساند از آنجا که این فیلم دارای پروانه نمایش است و ابلاغ رسمی به عدم حضور و ممنوعیت آقای بهروز وثوقی در نقش بازیگر فیلم دریافت نکردیم و با رعایت جمیع جهات، مستدعی است در صورت صلاحدید در مورد یک بار نمایش فیلم در جشنواره اعلام نظر فرمایید.»
این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامهای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغالهای دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.
دبیر جشنواره فیلم فجر روز گذشته با نمایش دو فیلم «شین» و «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه برای اهالی رسانه موافقت کرد و با توجه به این نامه سازمان سینمایی، باید دید با نمایش این فیلم نیز موافقت میکند؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





