سینماسینما، تابناک: تابناک روز گذشته گزارش داد، در نامهای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است.
این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانهها و منتقدین برای استمزاج از ایشان است؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب میشود.
پس از انتشار این خبر، برخی سوءجریان های خبری در فضای سینما، منکر وجود چنین نامه ای شدند. با این حال، وجود نامه مورخ ۹۸/۱۱/۰۷ سازمان سینمایی قابل انکار نیست؛ نامه ای که در پاسخ به نامه یک ماه پیشتر محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی صادر شده است.
در متن این نامه چنین آمده است: «با توجه به درخواست جناب آقای محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان محترم فیلم سینمایی آشغالهای دوست داشتنی اصل مبنی بر نمایش نسخه جدید فیلم در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره ملی فجر، به استحضار می رساند از آنجا که این فیلم دارای پروانه نمایش است و ابلاغ رسمی به عدم حضور و ممنوعیت آقای بهروز وثوقی در نقش بازیگر فیلم دریافت نکردیم و با رعایت جمیع جهات، مستدعی است در صورت صلاحدید در مورد یک بار نمایش فیلم در جشنواره اعلام نظر فرمایید.»
این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامهای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغالهای دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.
دبیر جشنواره فیلم فجر روز گذشته با نمایش دو فیلم «شین» و «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه برای اهالی رسانه موافقت کرد و با توجه به این نامه سازمان سینمایی، باید دید با نمایش این فیلم نیز موافقت میکند؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





