حسین انتظامی – رئیس سازمان سینمایی – در آیین پایانی بخش تجلی اراده ملی، جلوهی وجود حساسیت در دستگاهها نسبت به سینما را حضور در چنین مراسمی دانست و اظهار کرد: نقطه کانونی این جلسه هر چند با پیشینه همراه بوده است و به صورت مقطعی قطع شده بود، باردیگر به جریان افتاده است.
به گزارش سینماسینما، انتظامی در سخنانی که شب گذشته و در میان سینماگران و در بخش تجلی اراده ملی سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر مطرح کرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با سینماگران که گفته بودند «کلید حل مشکلات کشور در دست شما سینماگران است»، ادامه داد: این حرف تعارف نبوده است، بلکه یک نگاه راهبردی را نمایندگی میکند و دستگاههایی که به ظرفیت فرهنگ و هنر و بهویژه سینما توجه میکنند، علاوه بر اینکه از زاویهی مسئولیت اجتماعی وارد میشوند به این ظرفیت هم توجه دارند.
وی با بیان اینکه ما به عنوان وزارت فرهنگ از این دستگاهها قدردانی میکنیم که علاوه بر اینکه به بُعد مسئولیت اجتماعی توجه دارند و جانب آن را نگه میدارند، حتی از ظرفیت آن نیز بیاطلاع نیستند، گفت: در چنین رویکردی این دستگاهها باید پاسخگو باشند که چه قدر میتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.
او با تاکید بر اینکه در این رویکرد جایی برای نقد سینما نیست و آن باید در جای خود انجام شود که از این کار سینماگران نیز استقبال میکنند، افزود: با این وجود اکنون زمان پاسخگویی دستگاههاست که ما چقدر توانستهایم از این ظرفیت استفاده کنیم.
انتظامی ادامه داد: شاید جمله نامناسبی که به اهالی فرهنگ گفته میشود این است که «ما در خدمتیم». با این جمله به نظر میرسد درخواستی از آنها کرده باشند و آنها نیز باید کاری برای اهالی سینما انجام دهند. این در حالی است که باید نگاهها معکوس باشد، یعنی دستگاهها باید متوجه این باشند که چگونه میتوانند از ظرفیت سینما استفاده کنند و اعلام وابستگی خود به این جریان را نشان دهند.
او با بیان اینکه همه دنیا مشکلات دارد اما ما باید از ظرفیت سینما برای برطرف کردن آنها استفاده کنیم، تاکید کرد: امیدواریم دستگاههایی که در سالهای بعد از این ظرفیت استفاده میکنند و مشکلات کشور را از طریق سینما حل میکنند، بیشتر شوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





