«محمد حیدری» دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به ویژگیهای کاخ مردمی جشنواره گفت: هنرمندان و اهالی سینما در کاخ مردمی، از نزدیک در جریان عکسالعمل واقعی مردم نسبت به آثار جدید سینمای ایران قرار میگیرند.
به گزارش سینماسینما، «محمد حیدری» دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد لزوم وجود کاخ مردمی جشنواره و نقش آن به عنوان پل ارتباطی بین هنرمندان و مردم گفت: به نظر میآید برنامه کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر که از سال گذشته اجرایی شد، میتواند طرحی مفید و تأثیرگذار باشد، چون مردم در کنار هنرمندان فیلم میبینند و آنها میتوانند عکسالعمل واقعی این مخاطبان را ببینند و بفهمند. در واقع پیش از این فضایی وجود نداشته که مردم در یک فضای متمرکز، در کنار اهالی سینما بنشینند و فیلمهای جشنواره را ببینند.
وی تصریح کرد: شاید قبلا صاحبان آثار به شکل انفرادی به سینماهای مردمی سر میزدند و در جریان واکنش مردم قرار میگرفتند اما چنین سینمایی که حضور عوامل با معرفی کامل آنها صورت گیرد و ارتباط بدین شکل نزدیک و بیواسطه باشد، وجود نداشته و جای چنین فضایی در جشنواره فیلم فجر خالی بوده است.
محمد حیدری گفت: سرمایه اصلی سینما مردم هستند و هر چقدرکه ما بهتر فیلمهای جشنواره را در کاخ مردمی به مردم معرفی کنیم، تأثیر بهتری بر اکران آثار در سال آینده خواهد داشت و میزان اثرگذاری معرفی درست بر اکران و پوشش تبلیغاتی فیلم در آینده، غیرقابل انکار است.
او افزود: اهمیت وجود کاخ مردمی در جشنواره فیلم فجر اگر بیشتر از سینمای رسانههای جمعی نباشد، کمتر هم نیست. در برج میلاد هنرمندان در کنار رسانههای جمعی حضور دارند و در کاخ مردمی، مردم در کنار هنرمندان قرار میگیرند و هر دو، رکن جشنواره هستند.
دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: خوشبختانه از وزیر ارشاد قولهای مساعدی در مورد تداوم کار پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر شنیدهام و امیدوارم در سالهای بعد هم این سینما با تداوم حضور مردم به فعالیت خود ادامه دهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- چرا «هفت» دل خیلیها را خنک کرد؟!
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات فراستی: سینمای ما دچار مککارتیسم میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





