سینماسینما، علی پاکزاد – علیرضا داودنژاد کارگردان باسابقه سینما معتقد است باید بیش از قبل به هنر و تجربه توجه شود.
به گزارش سینماسینما، علیرضا داود نژاد کارگردان باسابقه سینما به اظهار نظرهای اخیر نسبت به عملکرد سینمای هنرو تجربه واکنش نشان داد.
او که یکی از حامیان سرسخت سینمای هنرو تجربه است٬ درباره لزوم وجود این سینما گفت: «کسانی که از سینمای هنرو تجربه انتقاد میکنند و در صدد ایجاد مشکل برای آن هستند ، قطعا این سینما را به خوبی نمیشناسند. زیرا این بخش از سینمای کشور باعث تحولی عظیم در فیلمسازی مدرن است. بسیاری از جوانانی که علاقه به فیلمسازی دارند قطعا در این بخش از سینمای کشور میتوانند فعالیتهای مثبتی داشته باشند. خلاقیت و هنر در این بخش از سینما موج میزند و امیدوارم کارهای متفاوتی را باز هم از این گروه از جوانان مشتاق نگاه کنیم.»
او ادامه داد: «گروه هنر و تجربه خارى ست در چشم سینمایی که با بازتولید کلیشههاى سیاسى و مالى نفس مىکشد و با تفکر انتقادى و تخیل خلاق دشمنى دیرینه دارد. نمیدانم چرا کسانی هستند که این خلاقیت و فضای مثبت و جدید سینمایی را برنمیتابند. هنرو تجربه گامی جدید در سینما برداشته است که هیچکسی نمیتواند این تاثیر را از بین ببرد زیرا ضرر آن به سینمای بدنه باز میگردد.»
داود نژآد درباره حضور کارگردانان جوان در سینمای هنرو تجربه گفت: «اعتقاد دارم و به این موضوع پایبند هستم که گروه هنرو تجربه باید کار کند و حضور داشته باشد. باید به این شاخه از سینما بیشتر توجه شود. زیرا کارگردانان جوانی اکنون در حال کار هستند که آینده بسیار خوبی در سینما خواهند داشت.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «رسیدن» در دو جشنواره اتریشی
- زندگی شگفت انگیز است /گفت و گو با علیرضا داوود نژاد
- گفتوگو با حسین توقیری، کارگردان «گزارش فرار یوسفی» / ساخت فیلم تجربی با امید و دست خالی
- با بودجه یک فیلم کوتاه، فیلم بلند سینمایی ساختیم/ گفتوگو با کارگردان فیلم «مکان»
- اظهارات داروغه زاده درباره اکران «خانه پدری»، «پارادایس» و «آشغالهای دوست داشتنی»
- جهانگیر کوثری در گفتوگو با سینماسینما/ احتمال اکران «فراری» در نیمه دوم مهر
- کیومرث پوراحمد در پاسخ به سینماسینما/ سینمای هنر و تجربه به جایی خسارت نمیزند
- گفتوگو با پژمان تیمورتاش، کارگردان «مفت آباد»: خدا را شکر که جایی مثل «هنر و تجربه» وجود دارد
- زهرا داودنژاد در گفت و گو با سینماسینما/ پدرم تاثیر زیادی در بازی من دارد
- یادداشت های روزانه جشنواره فجر/نگاهی به فیلم فراری ساخته علیرضا داود نژاد
- روز چهارم جشنواره/وقتی «خفه گی» پای وزیر بهداشت را به سینما باز کرد
- نشست «فِراری» در برج میلاد/استقبال منتقدین از « فراری» در روز چهارم
- گزارش تصویری روز دوم جشنواره فیلم فجر از حاشیههای کاخ جشنواره
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «مرهم»
- بازیگری تاوان سنگینی دارد و تضمینی برای آن وجود ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





