«دختر» هشتمین فیلم رضا میرکریمی است که خودش تهیه کنندگی آن را برعهده دارد و شب گذشته آخرین مراحل فیلمبرداری این کار تمام شد.به گزارش سینماسینما، «دختر» تازه ترین اثر سینمایی رضا میرکریمی است که اولین رونمایی آن در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. طبق جدول زمانبندی نمایش فیلمها در کاخ جشنواره، این فیلم روز ۱۸ بهمن برای اهالی رسانه به نمایش در میآید.
شب گذشته فیلمبرداری این اثر سینمایی به پایان رسید و نسخه نهایی آن تا چند روز آینده، به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده میشود.
فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، هدایت هاشمی، قربان نجفی و یاسمن معاوی از بازیگران این فیلم هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فیلم “دختر” داستان زندگی آقای عزیزی است که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است و برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می شود و ستاره دختر دیگرش درهمان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم دانشگاهیاش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.
حدود ۳۰ درصد از سکانس های فیلم در آبادان فیلمبرداری شده و مابقی در تهران می گذرد. گروه از ابتدای فیلمبرداری یک ماه در جنوب کشور فیلمبرداری داشتند.
عوامل تولید فیلم «دختر» عبارتند از: تهیهکننده و کارگردان: رضا میرکریمی، فیلمنامهنویس: مهران کاشانی، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، مدیر طراحی: محسن شاهابراهیمی، مجری طرح و مدیر برنامهریزی: جلیل شعبانی، موسیقی: محمدرضا علیقلی، صدابردار: بهمن اردلان، طراح لباس: منصوره یزدانجو، چهرهپرداز: سودابه خسروی، دستیار اول کارگردان، جمشید بهمنی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، دستیار دوم کارگردان: رضا مسعودی، صدا گذار: امیرحسین قاسمی، گروه کارگردانی: نویدالدین دری و علی ژاله، مدیر تولید: محمدصادق میرکریمی، دستیار تولید: رضا زنجانیان و اسماعیل کلبی آبادی، مدیر تدارکات: مهدی سهرابی، دستیار لباس: فروغ شاهسوند و کتایون فربد، ساخت فیلم پشت صحنه: قصیده گلمکانی، ، سرمایه گذاران: منطقه آزاد اروند و رضا میرکریمی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- اختصاصی سینماسینما/ فیلم سینمایی «دختر» به جشنواره رباط راه یافت
- تصاویر اختصاصی سینماسینما از شب افتتاحیه جشنواره مسکو و معرفی میرکریمی به عنوان رئیس هیات داوران
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- سینمای ایران در انتظار جوایز آسیاپاسفیک / مسافران استرالیا چه کسانی هستند؟
- ۲ فیلم ایرانی نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شدند
- روس ها فیلم میرکربمی را پسندیدند
- گفتوگوی بیپرده با رضا میرکریمی درباره جشنوارهجهانی، خانه سینما و …
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی








