سینماسینما، علی پاکزاد- زهرا داود نژاد می گوید : مایل است که به زودی در نقش جدیدی بازی کند. داودنژاد تاثیر پدرش روی انتخاب نقش ها را بی بدیل می داند و به همین دلیل به سختی حضور در فیلمهای گوناگون را می پذیرد.
به گزارش سینماسینما، زهرا داوود نژاد پس از پنج سال و بعد از بازی در فیلم «کلاس هنرپیشگی» به کارگردانی علیرضا داودنژاد، اخیرا با نقشی جدید و متفاوت در کنار بابک حمیدیان و مهرداد صدیقیان یکی از سه بازیگر اصلی فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» ساخته محمود غفاری بود که این فیلم در بخش سودای سیمرغ نیز حضور داشت اما توفیقی را کسب نکرد.
زهرا داود نژاد بازیگر فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» درباره شرایط بازی در این فیلم گفت: «بعد از بازی در این فیلم احساس خیلی خوبی داشتم. فکر می کنم یکی از متفاوت ترین فیلم های جشنواره بود. از لحاظ موضوع، ساختار و نوع بازیها هیچ فیلمی در جشنواره شبیه «سهیلا شماره ۱۷» نبود. برای بازی در این نقش تلاش زیادی انجام دادم. فکر می کنم بازی قابل قبولی داشتم و از این موضوع بیش از حد خوشحالم.»
او ادامه داد: «مدت زیادی از سینما دور بودم . بازی در این فیلم باعث شد تشویق شوم و دیگر از سینما دوری نکنم. البته این عدم حضور به مسائل گوناگونی ارتباط دارد اما اگر فیلمنامه خوبی به من پیشنهاد شود قطعا آن را می پذیرم. نوع قصه و روایتی که در فیلمنامه خواهد بود بیش از هر چیز دیگری برایم حائز اهمیت است. جنس بازی که ارائه می دهم باعث می شود که با کارگردانان خاصی کار کنم و نمی توانم در همه فیلمها حضور داشته باشم.»
بازیگر فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» درباره تاثیر پدرش در انتخاب نقش ها گفت:«متاسفانه یا خوشبختانه نزدیکی به استاد داود نژاد باعث شده که برای انتخاب فیلم و بازی در آن سخت گیر شوم. پدرم همواره درباره این موضوع و چگونگی انتخاب نقش به من کمک می کند. شانس بزرگی است که چنین انسانی را در کنار خود دارم. فکر می کنم که یک بازیگر باید بیش از هر چیز دیگری سعی کند که نقش مورد نظر را طبیعی بازی کند، موضوعی که بین بازیگران ما زیاد دیده نمی شود.»
زهرا داود نژاد درباره ارتباطش با نقش سهیلا گفت: «مدت زیادی می شود که در تهران زندگی نمی کنم و شمال کشور را برای زندگی انتخاب کرده ام. عموما از معاشرت های شهری به دور هستم. آقای غفاری کارگردان این فیلم، فیلمنامه را برای من به شمال آوردند. مطالعه کردم ، محتوای بی نظیری داشت. زمان کوتاهی را برای تمرین اختصاص دادم و بعد به آقای غفاری گفتم که می خواهم در این فیلم حضور داشته باشم. مایلم که باز هم فیلم بازی کنم و از حضور در سینما لذت ببرم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان تصویربرداری فیلم «نابازیگر»/ معرفی بازیگران کامل
- «عروسی مردم» در انتظار فرصت مناسب برای اکران
- زندگی شگفت انگیز است /گفت و گو با علیرضا داوود نژاد
- جهانگیر کوثری در گفتوگو با سینماسینما/ احتمال اکران «فراری» در نیمه دوم مهر
- داودنژاد در گفتوگو با سینماسینما/ گروه هنر و تجربه سرآغاز تحولی عظیم در فیلمسازی مدرن است
- زهرا داودنژاد: بازی در نقش زنی میانسال که ازدواج نکرده چالش بزرگی بود
- یادداشت های روزانه جشنواره فجر/نگاهی به فیلم فراری ساخته علیرضا داود نژاد
- روز چهارم جشنواره/وقتی «خفه گی» پای وزیر بهداشت را به سینما باز کرد
- نشست «فِراری» در برج میلاد/استقبال منتقدین از « فراری» در روز چهارم
- گزارش تصویری روز دوم جشنواره فیلم فجر – نشست خبری چراغهای ناتمام و شماره ۱۷ سهیلا
- گزارش تصویری روز دوم جشنواره فیلم فجر از حاشیههای کاخ جشنواره
- نشست «شماره ۱۷سهیلا» در برج میلاد / نمونهای از سینمای ملی
- در سینماسینما بشنوید/ لحظاتی از صدای فیلم «مرهم»
- بازیگری تاوان سنگینی دارد و تضمینی برای آن وجود ندارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





