موضوع اکران «خانه دختر» این روزها به یکی از چالشهای وزارت ارشاد تبدیل شده است.محمدحسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد با بیان این که فیلم سینمایی «خانه دختر» در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برخی از سکانس های این فیلم با یکسری انتقادات همراه بود، گفت: «نظر وزیر ارشاد هم این بود که تا زمانی که برخی سکانس ها اصلاح نشود اجازه اکران به آن داده نشود. البته باید بگویم اصلاحاتی که روی فیلم انجام شد نظر مثبت وزیر را تامین نکرد. با توجه به اهمیتی که وزیر ارشاد به حوزه فیلم و سینما میدهد با کسی تعارف ندارد و به فیلمهای حاشیهساز در جامعه عنایت ویژهای دارد. جنتی بارها گفته است مبانی اسلامی و اخلاقی خودمان را به خاطر برخی سکانسها نباید زیر سوال ببریم ما اعتقاد داریم سینما باید باعث اعتلای فرهنگی اسلامی و ایرانی ما شود و تولیدات سینمایی باید در راستای ترویج ارزشهای ما باشد.»
نوشآبادی با اشاره به این که نباید برخی ناهنجاریها در سطح جامعه را به تمام خانوادههای ایرانی که پاکترین خانوادهها هستند تعمیم دهیم، گفت: «این کار درستی نیست و نباید سوژه اصلی آثار ما قرار بگیرد. چنین مسائلی به ندرت در جامعه ما وجود دارد و نباید حول محور اساسی فیلمهایمان باشد. آثار ما نباید به گونهای باشد که دیگران احساس کنند فضای خانواده ایرانی ناپاک است.»
سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر این که من و جنتی فیلم را دیدهایم و با وجود این که این فیلم چندین بار مورد اصلاح قرار گرفته هنوز نتوانسته نظر جنتی را جلب کند، گفت: «موضوع تجاوز پدر به دختر در داستان فیلم وجود دارد که این مورد باید اصلاح شود. این موضوع نباید این شبهه را بوجود بیاورد چنین مسائلی در جامعه ما به وفور یافت میشود. اصلاحات باید به طور کامل انجام شود تا به این فیلم اجازه اکران داده شود. محتوی برخی از سکانسهای این فیلم ممکن است تعرض و توهین به خانوادههای اصیل ایرانی باشد. ما نباید خانوادههای ایرانی را با خانواده از هم پاشیده دنیای غرب مقایسه کنیم پس به همین دلیل باید اصلاحات این فیلم به طور کامل انجام شود.»
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





