پرهزینهترین فیلم تاریخ سینمای چین پس از فروش ناامیدکننده در افتتاحیه از پرده سینِما پایین کشیده شد. این فیلم ۸۵ میلیون دلاری در گیشه مخاطب چندانی پیدا نکرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم حماسی «آسورا» که با بودجه ساخت ۸۵ میلیون دلاری گرانقیمتترین فیلم تاریخ سینِما چین لقب گرفته بود، به دلیل عملکرد ضعیف در گیشه از پرده پایین کشیده شد.
در این فیلم که مبلغ زیادی صرف ساخت جلوههای ویژه پیچیده آن شده است، برخی از مشهورترین ستارههای سینمای چین جلوی دوربین رفتهاند.
در بیانیه رسمی که برای جمع کردن این فیلم از سینماها منتشر شده، آمده است: «از آنها که موفق به تماشای آن در روزهای اکران نشدند و از همه هموطنان چینی و افراد خارجی که در ۶ سال گذشته در تولید فیلم سهم داشتند، عذرخواهی میکنیم.»
فیلم «آسورا» با الهام از داستان یکی از نیمهخدایان اساطیر بودایی ساخته شده و «وو لی» ستاره جوان سینمای چین در آن بازی کرده است.
پیش از اکران فیلم تهیهکنندگان اثر مطمئن بودند که در گیشه به موفقیت میرسند. آنها در مطلبی در این باره نوشته بودند: ««آسورا» ایده بسیار خلاقانهای دارد. ما قصد داریم با این فیلم اعتمادبهنفس فرهنگی خود را افزایش دهیم و افراد مستعد بیشتری را تربیت کنیم.»
در نهایت فیلم اکران شد و تماشاگران به آن امتیاز بسیار پایینی دادند و در سایت محلی «دوبان» که در چین برای نقد فیلم مرجع محسوب میشود از ۱۰ امتیاز ممکن فقط ۳ امتیاز به دست آورد.
بر اساس گزارشهای منتشر شده تهیهکنندگان «آسورا» باور دارند که هجمههای سازمانیافته دلیل اصلی واکنش منفی جامعه نسبت به این فیلم است. تهیهکنندگان اثر مدعی شدهاند که گروهی از نویسندگان و منتقدان ناشناس با عنوان «ارتش دریا» با دریافت پول نقدهای منفی علیه فیلم منتشر کردهاند.
البته پایین آمدن فیلم از پرده به معنای پایان کار «آسورا» نیست چرا که تهیهکنندگان قصد دارند پس از اعمال تغییرات دوباره فیلم را اکران کنند.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- نخستین تجربه ژانگ ییمو در ژانر جاسوسی به زودی اکران میشود
- رکورد گیشه سینما در چین شکست
- صنعت سینمای چین، فیلمسازی را از سر گرفت
- سینماهای چین دوباره بسته شدند
- سینماها در شانگهای چین بازگشایی میشوند
- چینیها از سینما استقبال نکردند/ رعایت خودجوش شرایط قرنطینه
- مجید مجیدی: آماده ساخت فیلمی با موضوع ویروس «کرونا» در چین هستم
- آمار درآمد سینمای چین در تابستان/ «مرد عنکبوتی: دور از خانه» فیلم هالیوودی محبوب چینیها
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





