پس از بررسی متقاضیان کارت جشنواره بر اساس ۱۴ بند آییننامه ای که ۲۱ آذر ماه منتشر شد، پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، پس از بررسی متقاضیان کارت جشنواره بر اساس ۱۴ بند آییننامه ای که ۲۱ آذر ماه منتشر شد، در نهایت از میان آرای «خبرنگاران و منتقدان حائز شرایط»، پردیس سینمایی ملت به عنوان سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد.
از بین ۲۱۲۹ نفر متقاضی کارت سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۷۸۹ خبرنگار و منتقد حائز دریافت کارت شدند که از این بین، ۴۲۲ نفر پردیس ملت و ۳۶۷ نفر برج میلاد را به عنوان محل سینمای رسانه انتخاب کردند.
روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین اعلام کرد: امسال جهت دستیابی به انضباط بیشتر و جلوگیری از تبعیض و به درخواست اکثریت فعالان رسانه، پس از بازنگری در آییننامه ثبتنام، نسبت به بررسی تقاضاها اقدام گردید که در بررسی جزئیات تقاضاها و با هدف شفافسازی، موارد زیر به اطلاع میرسد:
• از بین ۲۱۲۹ نفر متقاضی کارت سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۷۸۹ خبرنگار و منتقد حائز دریافت کارت شدند که از این بین، ۴۲۲ نفر پردیس ملت و ۳۶۷ نفر برج میلاد را به عنوان محل سینمای رسانه انتخاب کردند.
• در آمار کلی نیز از بین ۲۱۲۹ نفر متقاضی، پردیس ملت با ۱۰۶۸ رأی از بین همه ثبتنامکنندگان (تأیید شده و نشده) بیشترین رأی را به خود اختصاص داده است. همچنین در مجموع ۱۰۸۵ نفر تأیید شده، پردیس ملت با ۵۷۰ رأی نسبت به برج میلاد برتری داشته است.
• ثبت نام اصحاب رسانه و منتقدان طی ۲۴ آذر تا ۱ دی ماه در سامانه جشنواره امکانپذیر بود. در این یک هفته، در مجموع ۲۱۲۹ نفر تقاضای خود را ثبت کردند که فهرست کامل متقاضیان در ۳ دی ماه منتشر شد.
• امسال در مجموع ۱۰۸۵ نفر تایید شدند که این تعداد، شامل ۵۹۳ خبرنگار، ۱۹۶ منتقد، ۷۲ عکاس، ۹۵ تصویربردار، ۱۰۶ نفر عوامل فنی و ۲۳ مهمان میشود. این در حالی است که سال گذشته ۱۳۳۷ نفر از بین ۲۰۷۳ نفر تأیید شدند و در این دوره، تعداد کلی پذیرفتهشدگان متقاضی حضور در سینمای رسانه، کاهش داشته است.
• افرادی که امکان ورود به سالن در این دوره را دارند شامل ۸۸۴ نفر از مجموع خبرنگاران، منتقدان، عکاسان و مهمانان میشود.
• بنا بر درخواست فعالان رسانه و طبق اعلام قبلی، بخشی از ظرفیت سینمای رسانه در این دوره به «عوامل اصلی فیلمهای حاضر در جشنواره» اختصاص پیدا خواهد کرد.
• از میان حائزین شرایط طبق بند ۱۴، افرادی که متقاضی حضور در پردیس چارسو بودند، در میان تأییدنشدگان مشخص شدهاند.
• فعالیت رسانه ها از جشنواره سال گذشته تا پایان آذر ماه ارزیابی شده و به رسانههایی که طی یک سال گذشته مطالب تولیدی در حوزه سینما نداشتهاند، طبق بند ۲ سهمیهای تعلق نگرفته است.
• تقاضای رسانههایی که بیشتر از «سهمیه در نظر گرفته شده» متقاضی بودهاند، طبق بند ۷، «به ترتیب اسامی مندرج در نامه» تأیید شده است.
• در فهرست پیوست، تعداد فیلمهای دیده شده توسط خبرنگاران و منتقدان در دوره گذشته (سینمای رسانه) قید شده است. بر این اساس، مقرر شد از سال آینده، «تعداد فیلمهای دیده شده توسط خبرنگاران و منتقدان»، به عنوان یکی از معیارهای اصلی صدور کارت سینمای رسانه مدنظر قرار گیرد.
• در فهرست پیوست، ستونهای «نوع رسانه»، «درصد نظم در انتشار» و «امتیاز ضریب کیفی» توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کامل شده است.
• صلاحیت نمایندگان رسانههای خارجی متقاضی توسط اداره کل رسانههای خارجی معاونت مطبوعاتی بررسی شده است.
• در فهرست پیوست رسانههای تصویری اینترنتی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان رسانههای دیجیتال مشخص شدهاند.
• در راستای سیاست شفافسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فهرست کامل متقاضیان کارت جشنواره و دلایل تأیید یا عدم تأیید آنها به همراه جدول سهمیهبندی رسانهها منتشر میشود.
• مطابق بند ۱۲ سهمیه ای برای خبرنگاران بدون رسانه در نظر گرفته شد که تاییدشدگان با عنوان مهمان مشخص شده اند.
• افراد تایید نشده تا ۲۳ دی ماه فرصت دارند تا با ارسال مدارک و مطالب مورد نظر به ایمیل جشنواره به آدرس info@fajrfilmfestival.com تقاضای بررسی مجدد داشته باشند.
• امید است با همراهی اصحاب محترم رسانه تا پایان ماه جاری کارتهای سینمای رسانه صادر و تحویل شود و مرحله صدور کارت سینمای رسانه، پیش از آغاز جشنواره کاملا به اتمام رسد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تعطیلی پردیس سینمایی ملت به دلیل پرداخت نکردن قبض آب
- بیپناهی اهالی رسانه
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





