بازیگر سینما و داور نهمین جشنواره بینالمللی فیلم وارش گفت: ترجیح می دهم مشکلات فیلمسازهای ایران را بازگو نکنم!
به گزارش سینماسینما، طناز طباطبایی در حاشیه جشنواره فیلم وارش در بابل، اظهار کرد: حضور فیلمسازهایی از کشورهای حوزه دریای کاسپین در جشنواره وارش، ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه در این جشنواره به فرهنگ عامه، شرایط زیستی، گفتاری و رفتاری در سطح منطقه توجه ویژهای شد، گفت: در جشنواره وارش فیلمهای بسیار خوبی در بخش مستند و فیلمهای کوتاه به نمایش درآمد.
این بازیگر سینمای ایران با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بینالمللی در خارج از پایتخت، میتواند تاثیرات فرهنگی خوبی برای آن منطقه به همراه داشته باشد، تصریح کرد: فعالیت سینمایی فیلمسازان ایرانی اغلب متمرکز بر موضوعاتی است که در تهران رخ میدهد و جشنواره وارش به من نشان داد چقدر میتوانیم موضوعات بیشتر و جذابتری نیز در فضای سینمایی خارج از پایتخت داشته باشیم.
داور نهمین جشنواره بینالمللی فیلم وارش در ادامه اظهار کرد: در این جشنواره فیلمسازان و کارگردانان بسیار با استعدادی را در بخش فیلم کوتاه و مستند مشاهد کردم که خروجی کار آنها در جشنواره، ارائه فیلمها و مستندهای ارزشمندی بود.
وی در رابطه با مشکلات حوزه فیلمسازی در کشور، گفت: ترجیح میدهم در حال حاضر مشکلات فیلمسازهای ایرانی را بازگو نکنم چون خیلی پیچیده و گسترده است.
طباطبایی با بیان اینکه چیزی که اولین بار با آن مواجه شدم، بخش ویژه راجع به جنگلهای هیرکانی بود، افزود: خوشبختانه در این بخش مستندهای درجه یکی مشاهده کردیم ودر بخش ترنهوا و ملی نیز مستندهای خوبی داشتیم.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- «بی رویا»؛ کابوسی بی سر و ته
- در نشست رسانهای «بیرویا» عنوان شد؛ فیلم درباره جابهجایی هویت است/ متن پایانی در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شد
- «شنای پروانه»؛ تصویری روشن از لایههای تاریک اجتماع
- فروش فیلم «خورشید» از یک میلیارد تومان گذشت
- اکران آنلاین «شنای پروانه» تمام شد/ فروش بیش از ۵ میلیارد تومان
- محمد کارت «یاغی» را میسازد/ پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی حضورشان قطعی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
آخرین ها
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران