تهیهکننده فیلم «خشکسالی و دروغ» با تأکید بر اینکه تیزری برای پخش به شبکههای ماهوارهای نداده است، ادامه داد: اگر قرار است عدالت رعایت شود، باید بانکها و شرکتهای هواپیمایی هم که تبلیغ آنها در این شبکهها پخش میشود هم با تذکر یا تعطیلی روبرو شوند.
غلامرضا موسوی در پی انتشار اطلاعیه سازمان سینمایی وزارت ارشاد مبنی بر اینکه «اگر تیزر فیلم خشکسالی و دروغ در شبکههای ماهوارهای ادامه پیدا کند، جلوی اکران آن گرفته میشود» در گفتوگویی اعلام کرد: روز گذشته در جلسهای با مدیرکل سینمای حرفهای سازمان سینمایی (محمدرضا فرجی) اطلاع دادم که پیش از آنکه از سوی سازمان سینمایی چنین موضوعی به من اعلام شود، در این باره نامهای به معاون محترم دادستان و قاضی این پرونده نوشتهام و در آن نامه اعلام کردهام که از شبکه «جم» به خاطر پخش آگهی فیلم «خشکسالی و دروغ» شکایت دارم.
وی افزود: نامه من به آقای منصوری معاون دادستان و قاضی پرونده ارجاع شده و تأکید کردم که ما خودمان شاکی هستیم بنابراین قوهقضاییه به ما بگوید چه کنیم تا همان کار را انجام دهیم؟! البته واقعیت این است که باید به این وضعیت رسیدگی دقیقتری شود ولی حداقل درباره خودمان میدانم که از سوی سازندگان و دستاندرکاران پخش این فیلم، تیزری برای تبلیغ به شبکههای ماهوارهای داده نشده است و اگر کسی خلاف این را ثابت کرد، تبعاتش را میپردازم.
این تهیهکننده سینما ادامه داد: با این حال نکته مهم در این اتفاقی که برای چند فیلم دیگر هم رخ داده این است که بدون اینکه چیزی ثابت شود به سازندگان فیلم تذکر داده شده و الان هر کس بخواهد دشمنی هم بکند، میتواند خیلی راحت با پرداخت هزینهای آگهی فیلمها را به این شبکهها سفارش بدهد، آن هم بدون آنکه سازندگان بدانند اما با این وجود باید پاسخگو باشند.
موسوی با اشاره به اینکه «از مدیر شبکه جم میخواهم دیگر تیزرهای ما را پخش نکنند» به پخش تیزرهای «خشکسالی و دروغ» در صداوسیمای ایران اشاره و اظهار کرد: فقط ۲۰ نوبت آگهی پخش در رسانه ملی داشتیم در حالی که برای تبلیغ خوب باید حداقل ۵۰۰ نوبت پخش تیزر میداشتیم. این در شرایطی است که قیمت تبلیغات در تلویزیون ایران آنقدر گران است که بخش فرهنگی نمیتواند آگهی دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اینکه برای تبلیغ «خشکسالی و دروغ» سفارشی به شبکههای ماهوارهای ندادهایم، اما شنیدهام که آگهی یک بانک و شرکت هواپیمایی هم از این شبکهها پخش میشود. اگرچه بعید میدانم مدیران این بانک و شرکت خودشان آگهی تبلیغی داده باشند اما به نظر میرسد اگر قرار است عدالت رعایت شود آنها نیز باید تعطیل شوند و البته یک نکته مهمتر این است که شرایط طوری شده که شبکه «جم» ممکن است، بخواهد هر جا یا هر چیزی را با تعطیلی مواجه کند برای آن آگهی تبلیغاتی پخش کند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- حیرت و دیگر هیچ/ نگاهی به نمایش «آن سوی آینه»
- سکوتی که باید بشکند/ در اهمیت شنیدن صدای قربانیان تعرض
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





