سه فیلم سینمایی جدید از فردا به ترتیب در سرگروههای آزادی، آستارا و فرهنگ اکران خواهند شد.
به گزارش سینماسینما، سه فیلم سینمایی «قصر شیرین»، «سرکوب» و «تپلی و من» به ترتیب در سرگروههای آزادی، آستارا و فرهنگ از چهارشنبه دوم مرداد اکران خواهند شد. در این چینش شاهد دو فیلم با موضوع اجتماعی و یک اثر با موضوع کودک و نوجوان هستیم.
فیلم سینمایی «قصر شیرین» به تهیهکنندگی و کارگردانی سیدرضا میرکریمی است که بازیگرانی چون حامد بهداد، محمد عسگری، ژیلا شاهی، اکبر آیین، آزاده نوبهار، محمد اشکان فر، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی و خواجه پاشا در آن بازی میکنند.

در خلاصه داستان «قصر شیرین» آمده: جلال مرادی ۴۲ ساله طی تصادفی خانوادهای را به قتل میرساند، اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته میشود. او پس از گذراندن دوران زندان، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهری دیگر میرود. پس از دو سال به شهرش باز میگردد، زیرا که زنش دچار مرگ مغزی شده است …
اولین حضور جشنوارهای این اثر در جشنواره ملی فیلم فجر بود که در هفت بخش کاندید دریافت سیمرغ بلورین شد و دو سیمرغ در بخشهای بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد. حضور بعدی آن در جشنواره شانگهای بود که جایزههای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مرد را به دست آورد.
این فیلم در جدیدترین حضور بین المللی خود در جشنواره ونکوور نمایش داده خواهد شد.
فیلم سینمایی «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی است که بازیگرانی چون باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه، رویا افشار و جمشید هاشم پور در آن نقش آفرینی میکنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم، اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده …
فیلم سینمایی «تپلی و من» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین قناعت و با موضوع کودک و نوجوان است.

حسن معجونی، میترا حجار، یوسف تیموری، سیروس گرجستانی، نادر سلیمانی و رامین ناصر نصیر، سامیار محمدی، مرتضی زارع، عباس محبوب و حسین پوراسماعیل بازیگران این فیلم هستند.
زندگی رامین، فیلمنامهنویس ۴۰ ساله تنها و ناموفق با ورود پسری ۸ ساله به نام تپلی دگرگون میشود. چهرهی تپلی، اما برای مرد بیش از حد آشناست … این خلاصه داستان ” تپلی و من ” است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «جهان با من برقص»، «سرکوب»، «سونامی» و «قصر شیرین» در جشنواره بینالمللی فیلم ولز
- ۱۲ فیلم بلند و نه فیلم کوتاه در ششمین جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۴)/ فرشته صدرعرفایی، سارا بهرامی
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۲)/ پریناز ایزدیار، باران کوثری
- سمفونی کمینهگرایی/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- «اینسرت»/ رئالیسمِ تلخِ بارانی؛ نگاهی به فیلم «سرکوب»
- «سوئیچ پن»/ رسانه، فیلمنامه و پیام؛ بررسی چالش فیلمنامه مطابق با الگوی مارشال مک لوهان- مرور چند فیلم در حال اکران
- محاکمه در بیابان/ نگاهی به فیلم «قصر شیرین»
- «سرکوب»؛ فیلمی در باب سرگشتگی، تنهایی و ناکامی انسان معاصر است
- یادداشت هنگامه قاضیانی درباره فیلم «سرکوب»
- اکران مردمى فیلم سرکوب / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم سرکوب؛ نمایش چرخه معیوب خشونت
- اکران خصوصی «سرکوب»/ محمدصادق رنجکشان: اهالی سینما باعث رانده شدن سرمایهگذاران نشوند
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ اکران فیلمهایی با بازی حامد بهداد و باران کوثری
- آخرین وضعیت فیلمهای آماده اکران/ «سرکوب» میآید، «تگزاس۲» میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





