به گزارش سینماسینما، روزنامه جام جم نوشت: قصه سینمای ایران در این روزها همچون کلاف سردرگمی بسیار تراژیک و غمگینانه شده. سینمایی که همیشه با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده، امروز دیگر با سایه سیاه کرونا معلوم نیست کی بتواند قد علم کند.
به هر حال آنچه مسلم است این که این شرایط نه تنها مختص به کشور ما، بلکه مربوط به سالن های سینما در تمام دنیاست، اما در چنین شرایطی چه کاری می توان انجام داد؟ خوشبختانه عصر، عصر اینترنت است و همین امتیاز باعث شده در هر موقعیتی که باشیم بتوانیم فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را ببینیم. بر همین اساس متولیان سینمایی طرح اکران آنلاین و عرضه فیلم ها بدون اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی را مطرح کردند. راهکاری که برای جلوگیری از طولانی مدت شدن وقفه ایجاد شده میان تولیدات سینمایی و مخاطبان پیشنهاد شده و آن طور که به نظر می آید کاملا منطقی و واقع بینانه بوده.
«خروج» محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج و آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا از مهم ترین فیلم های سال گذشته بود که در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر رونمایی شد و امروز قرار است پیشگام این مسیر نو شود و به قول معروف فتح الباب کند.
بنا بر اعلام محمد ذوقی (روابط عمومی پروژه)، با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی مدت مردم در خانه ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی خروج گرفت؛ تصمیمی که البته با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبه رو شد. ذوقی البته در ادامه تاکید می کند: حتما در این فرآیند به تبلیغات،فروش و… فکر کرده ایم و طراحی هایی داریم و از همین رو در حال گفت وگو با صداوسیما برای پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هستیم.
ظاهرا این فیلم از ابتدای هفته آینده در سامانه های نمایش آنلاین («فیلیمو» و «نماوا») قرار می گیرد و مخاطبان می توانند با خرید قانونی در منازلشان به تماشای این فیلم سینمایی بنشینند. نکته اینجاست که این برای اولین بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینماها را خواهد داشت و امید است دیگر سینماگران هم در این روزهای بحرانی، بهتر شدن حال مردم را در اولویت قرار بدهند و به این مسیر بپیوندند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاتم بخشیهایی که ابراهیم را از سینمای ایران گرفت
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- روایتی نوین از ابراهیم حاتمیکیا؛ پروژه «موسی کلیمالله» چگونه به ابراهیم حاتمیکیا رسید؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند