به گزارش سینماسینما، روزنامه جام جم نوشت: قصه سینمای ایران در این روزها همچون کلاف سردرگمی بسیار تراژیک و غمگینانه شده. سینمایی که همیشه با انواع و اقسام مشکلات مواجه بوده، امروز دیگر با سایه سیاه کرونا معلوم نیست کی بتواند قد علم کند.
به هر حال آنچه مسلم است این که این شرایط نه تنها مختص به کشور ما، بلکه مربوط به سالن های سینما در تمام دنیاست، اما در چنین شرایطی چه کاری می توان انجام داد؟ خوشبختانه عصر، عصر اینترنت است و همین امتیاز باعث شده در هر موقعیتی که باشیم بتوانیم فیلم ها و سریال های مورد علاقه خود را ببینیم. بر همین اساس متولیان سینمایی طرح اکران آنلاین و عرضه فیلم ها بدون اکران عمومی در شبکه نمایش خانگی را مطرح کردند. راهکاری که برای جلوگیری از طولانی مدت شدن وقفه ایجاد شده میان تولیدات سینمایی و مخاطبان پیشنهاد شده و آن طور که به نظر می آید کاملا منطقی و واقع بینانه بوده.
«خروج» محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج و آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا از مهم ترین فیلم های سال گذشته بود که در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر رونمایی شد و امروز قرار است پیشگام این مسیر نو شود و به قول معروف فتح الباب کند.
بنا بر اعلام محمد ذوقی (روابط عمومی پروژه)، با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی مدت مردم در خانه ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی خروج گرفت؛ تصمیمی که البته با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبه رو شد. ذوقی البته در ادامه تاکید می کند: حتما در این فرآیند به تبلیغات،فروش و… فکر کرده ایم و طراحی هایی داریم و از همین رو در حال گفت وگو با صداوسیما برای پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هستیم.
ظاهرا این فیلم از ابتدای هفته آینده در سامانه های نمایش آنلاین («فیلیمو» و «نماوا») قرار می گیرد و مخاطبان می توانند با خرید قانونی در منازلشان به تماشای این فیلم سینمایی بنشینند. نکته اینجاست که این برای اولین بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینماها را خواهد داشت و امید است دیگر سینماگران هم در این روزهای بحرانی، بهتر شدن حال مردم را در اولویت قرار بدهند و به این مسیر بپیوندند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد