تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۰۴ - ۱۱:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 10255

مدیر پشتیبانی فنی سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر درباره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره و نمایش فیلم‌های توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش سینماسینما، عزت اله علیزاده درباره زمان تحویل نسخه فایل DCP فیلم های حاضر در جشنواره گفت: با رعایت مقررات جشنواره، زمان تحویل نسخه فایل DCP فیلم ها تا تاریخ ۲۵ دی ماه تعیین شده بود که با توجه به اینکه بخشی از فیلم ها به علت انجام عملیات فنی پس از تولید شامل (صداگذاری ، موسیقی و میکس و اصلاح رنگ CGI ) در استودیوهای صدا و لابراتوار در نوبت قرار دارند و مراحل مذکور برخی از آثار هنوز به اتمام نرسیده است به این فیلم ها تا اول بهمن ماه فرصت داده شده تا نسخهDCP خود را به ستاد جشنواره تحویل نمایند تا عملیات ذخیره سازی فایل فیلم ها در سرورهای سینماها عملی گردد.

علیزاده یادآور شد: باتوجه به برنامه ریزی‌های به عمل آمده فقط فیلم‌هایی که تا تاریخ ۱۴ بهمن نمایش داده شوند، مورد داوری مردمی قرار خواهند گرفت و آثاری که به دلیل آماده سازی نسخه نهایی تا ۱۶ بهمن نمایش داده نشوند از داوری رسمی جشنوراه هم محروم خواهند شد.

علیزاده در ادامه تاکید کرد: کلیه فیلم هایی که در جدول برنامه اکران سینماها قرار گرفته‌اند و نسخه DCP آنها نیز تحویل شده مطابق دوره‌های گذشته هزینه‌های DCP، KDM و ذخیره سازی آن‌ها را دبیرخانه جشنواره تأمین و به استودیوها پرداخت خواهد کرد.

مدیرپشتیبانی فنی جشنواره در خصوص آماده سازی سالن های سینماها نیز گفت: مراحل بررسی فنی و آماده سازی سالن های سینما از اول بهمن آغاز شده که با توجه به هماهنگی به عمل آمده با انجمن صدابرداران و فیلمبرداران مراحل تنظیم صدا و تصویر سالن های سینما با حضور نمایندگان صنوف یاد شده انجام خواهد شد.

وی ضمن تبریک به صاحبان آثار راه یافته به جشنواره در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره ۱۰ سالن سینما به تجهیزات استاندارد جهانی D-Cinema مجهز شده اند و باقی سینماها به تجهیزات E-Cinema مجهز می باشند. سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیری محمد حیدری ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها