غلامرضا موسوی معتقد است: هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است.
تهیه کننده فیلم «حوالی اتوبان» درباره تأثیر افزایش دلار در تعیین بودجه بندی فیلم ها، به بانی فیلم گفت: به گمانم فقط کالاهایی در سینمای ایران تحت تأثیر افزایش دلار قرار می گیرند که در ارتباط با واردات باشند. بنابراین بیشتر وسایلی مانند ابزارهای فیلمبرداری و چیزهایی شبیه به این تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار می گیرند. هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است. در کل فقط بهای چیزهایی می تواند افزایش داشته باشد که وارداتی باشند. وگرنه در داخل قیمت ها براساس یک ُنرم تورم واقعی، قابل افزایش یا کاهش است و ارتباط دادنش با دلار در حقیقت درست نیست و نباید به آن بها داد.
تهیه کننده فیلم «پارک وی» درباره چگونگی مدیریت بر افزایش دستمزد عوامل و خصوصاً بازیگران افزود: فکر نمی کنم دستمزدها براساس افزایش دلار اضافه شده یا باید افزایش داده شوند. قاعدتاً ما در ایران زندگی می کنیم و همه چیز باید براساس ریال باشد. بازیگران چیزی از خارج تولید نمی کنند که بگوییم به این دلیل مجاز هستند قیمت ها را بالا ببرند. افزایش دستمزدها قاعده ای دارد که آن اتفاق می تواند براساس تورم یا مسائل دیگری بیفتد، ولی واقعیت اش هیچ ربطی به افزایش نرخ ارز ندارد. اگر کسی به این بهانه بخواهد دستمزد یا هزینه هایی را بالا ببرد، طبیعتاً کار غیرمعقولی را انجام داده است که به لحاظ اقتصادی سینمای ایران باید با آن برخورد داشته باشد.
تهیه کننده فیلم «چهارشنبه خون بپا می شود» در پایان خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد در ایران قیمت دلار را ملاک و معیار زندگی قرار دهیم و خودمان را صرفا به آن منتسب کنیم. کالاهایی با قیمت دلار ارتباط پیدا می کنند که از خارج باید وارد شوند. فکر نمی کنم نه بازیگران و نه کارگردانان و نه تهیه کنندگان ما وارداتی باشند. همچنین هزینه هایی که در داخل برای تولید یک فیلم صورت می گیرد به جز وسایل فیلمبرداری که وارداتی هستند،نباید وابسته به قیمت دلار شوند. بنابراین اگر قیمت ارز بالا یا پایین برود، در حقیقت نباید در قیمت تمام شده محصول اثری داشته باشد. اگر این اثر را بخواهند به کار نسبت دهند، در حقیقت دارند از بالا یا پایین آمدن نرخ ارز سوء استفاده می کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





