غلامرضا موسوی معتقد است: هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است.
تهیه کننده فیلم «حوالی اتوبان» درباره تأثیر افزایش دلار در تعیین بودجه بندی فیلم ها، به بانی فیلم گفت: به گمانم فقط کالاهایی در سینمای ایران تحت تأثیر افزایش دلار قرار می گیرند که در ارتباط با واردات باشند. بنابراین بیشتر وسایلی مانند ابزارهای فیلمبرداری و چیزهایی شبیه به این تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار می گیرند. هر افزایش دیگری به بهانه افزایش بهای دلار، افزایشی غیرمنطقی است. در کل فقط بهای چیزهایی می تواند افزایش داشته باشد که وارداتی باشند. وگرنه در داخل قیمت ها براساس یک ُنرم تورم واقعی، قابل افزایش یا کاهش است و ارتباط دادنش با دلار در حقیقت درست نیست و نباید به آن بها داد.
تهیه کننده فیلم «پارک وی» درباره چگونگی مدیریت بر افزایش دستمزد عوامل و خصوصاً بازیگران افزود: فکر نمی کنم دستمزدها براساس افزایش دلار اضافه شده یا باید افزایش داده شوند. قاعدتاً ما در ایران زندگی می کنیم و همه چیز باید براساس ریال باشد. بازیگران چیزی از خارج تولید نمی کنند که بگوییم به این دلیل مجاز هستند قیمت ها را بالا ببرند. افزایش دستمزدها قاعده ای دارد که آن اتفاق می تواند براساس تورم یا مسائل دیگری بیفتد، ولی واقعیت اش هیچ ربطی به افزایش نرخ ارز ندارد. اگر کسی به این بهانه بخواهد دستمزد یا هزینه هایی را بالا ببرد، طبیعتاً کار غیرمعقولی را انجام داده است که به لحاظ اقتصادی سینمای ایران باید با آن برخورد داشته باشد.
تهیه کننده فیلم «چهارشنبه خون بپا می شود» در پایان خاطرنشان کرد: دلیلی ندارد در ایران قیمت دلار را ملاک و معیار زندگی قرار دهیم و خودمان را صرفا به آن منتسب کنیم. کالاهایی با قیمت دلار ارتباط پیدا می کنند که از خارج باید وارد شوند. فکر نمی کنم نه بازیگران و نه کارگردانان و نه تهیه کنندگان ما وارداتی باشند. همچنین هزینه هایی که در داخل برای تولید یک فیلم صورت می گیرد به جز وسایل فیلمبرداری که وارداتی هستند،نباید وابسته به قیمت دلار شوند. بنابراین اگر قیمت ارز بالا یا پایین برود، در حقیقت نباید در قیمت تمام شده محصول اثری داشته باشد. اگر این اثر را بخواهند به کار نسبت دهند، در حقیقت دارند از بالا یا پایین آمدن نرخ ارز سوء استفاده می کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
- سازندگان «قصیده گاو سفید» در فرش قرمز فستیوال برلین ۲۰۲۱
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ افزایش نامتعارف هزینه تولید در سینما/ دچار شبهورشکستگی شدهایم!
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در برلین و ترایبکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما