نمایش «جنایات و مکافات» به کارگردانی رضا ثروتی و تهیهکنندگی ماهان حیدری وارد آخرین هفته اجرای خود شد.
به گزارش سینماسینما، این نمایش که اقتباسی از رمان مشهور فئودور داستایوفسکی نویسنده روس است، از ۲۱ خرداد به عنوان جدیدترین اثر رضا ثروتی در مقام نویسنده، طراح و کارگردان در تالار وحدت به روی صحنه رفت و بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانتهآ پناهیها، اصغر پیران و بهناز جعفری در آن ایفای نقش میکنند.
مضمون و درونمایه این نمایش، تحلیل انگیزههای قتل و تأثیر قتل بر قاتل است که نویسنده مسئله رابطه میان خویشتن و جهان پیرامون و فرد و جامعه را در آن گنجانده است. بابک حمیدیان در نقش «راسکولنیکف» دانشجویی است که مرتکب قتلی شده، از آن پس دچار اختلالات روانی گشته، درنهایت با اعتراف به قتل خود را تطهیر میکند.
نمایش «جنایات و مکافات» به بحث درباره مساله آزادی انتخاب میپردازد، انتخابی که به یک مرد که هم برادر است هم فرزند و هم معشوق، تحمیل شده است. ثروتی و گروه بازیگران، پیامدهای آزادی انتخاب افسار گسیخته در یک جامعه را به نمایش گذاشتهاند و در عین حال، نیرویی برای مهار این آزادی انتخاب پیدا کردهاند….
از دیگر عوامل این نمایش عبارتند از ؛ رحیم ناظریان؛ دراماتورژ ، ایمان امیدواری؛ طراح گریم، سارا خالدی؛ طراح لباس، کسری پاشایی؛ طراح صدا و موسیقی، مرتضی نجفی ؛ طراح نور ، جواد راهزانی ؛ دستیار تهیه ، آرش فصیح؛ مدیر برنامه ریزی، درنا مدنی؛ دستیار اول کارگردان، شیما مرادی؛ منشی صحنه، قاسم غضنفری؛ مدیر صحنه، محمد پناهی ؛ دکوراتور ، سحاب زریباف؛ عکاس، مهرداد متجلی؛ طراح لوگو ، پوستر و بروشور ؛ محمد حسین هوشمندی ؛ طراح گرافیک شهری و مجازی ، پیام قربانی؛ ساخت تیزر، آوازه شاهنواز ؛ فیلم پشت صحنه و تیزر ، آرین امیر خان؛ مدیر تبلیغات مجازی و علی پاکزاد؛ مشاور رسانهای.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- «گناه فرشته» و داستان خون، عشق، عدالت
- در جستجوی رویا/ نگاهی به فیلم «بیرویا»
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- چهل سال غریب/ نگاهی به فیلم «غریب»
- متن قربانی اجرا/ نگاهی به فیلم «غریب»
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- فیلمنامهی جزئینگر، اجرای دقیق/ نگاهی به سریال «یاغی»
- «خاتون» و زنده کردن حس وطن پرستی
- رسیدن به درکِ درست از نقش/ نگاهی به بازی طناز طباطبایی در فیلم «بی رویا»
- بنبست/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- جابجایی، هویت و چند داستان دیگر/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
- پراکندگی و عدم یکپارچگی در روایت/ نگاهی به فیلم «بی رویا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





