به گزارش سینماسینما، حمید قبادی (دبیر کارگروه مد و لباس) درباره همکاری هنرمندان برای ترویج لباسهای ایرانی با کارگروه مد و لباس گفت: در راستای معرفی طرحهای مناسب و ارزشمند، پیشطرحی را به جشنواره فیلم فجر ارائه دادیم و جلساتی را با دبیر جشنواره و خانم مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری برگزار کردیم.
وی ادامه داد: براساس آنچه در این پیشطرح آمده؛ هنرمندان در مراسم افتتاحیه، اختتامیه و نشستهای مطبوعاتی جشنواره از لباسهایی که طراحان ما طراحی کردهاند؛ استفاده میکنند و از آنجا که آنها الگوی جامعه هستند؛ پوشش آنها میتواند روی پوشش جامعه نیز تاثیر بگذارد.
قبادی با بیان این مطلب که ۲۰ طراح را به هنرمندان خانم و آقا معرفی کردهایم؛ گفت: هنرمندان براساس نمونههای موجود؛ طرحهایی را که با سلیقه آنها همخوانی بیشتری داشته باشد؛ انتخاب میکنند.
دبیر کارگروه مد و لباس در توضیح مشخصات این لباسها؛ گفت: هنری بودن، کاربردی بودن، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و درنهایت انتقال مفاهیم ایرانی مهمترین شاخصه لباسهایی است که از سوی این طراحان درنظر گرفته میشود. کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و تمامی موارد کاربردی در پوشش جزء طراحیهاست. ما نهایتا به دنبال این هستیم که لباسی با الگوی ایرانی در جامعه ترویج دهیم.
وی در اینباره که آیا کارگروه مد و لباس در بخش مالی این ایده نیز دخالت دارد؟ گفت: تلاشمان این است که لباسها با کمترین هزینه به هنرمندان ارائه شود و تنها قیمت تمامشده از آنها دریافت شود زیرا آنها قرار است مروج لباسهایی با الگوی ایرانی باشند.
قبادی افزود: به عنوان مثال اگر بازیگری برای تهیه لباسی باید دو میلیون تومان پول پرداخت کند؛ با مشارکت در این طرح ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان پرداخت میکند و مابقی قیمت که سود طراحان است را کارگروه تقبل میکند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران تاکنون برای شرکت در این طرح تمایل نشان دادهاند؟ گفت: تعدادی از بازیگران قبل از مطرح شدن چنین طرحی با موسسات معرفی شده از سوی ما همکاری داشتند. تا امروز همکاری حدود ۱۰ نفر از بازیگران مرد قطعی شده است. در میان بانوان نیز افرادی شناسایی شدهاند و پیشنویس تفاهمنامه نیز آماده شده است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه خانم معتمدآریا از بازیگرانی هستند که در گذشته با یکی از طراحان ما آشنا بودند و از قبل در مراسم مختلف سینمایی از لباسهای طراحی شده توسط این طراح استفاده کردهاند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت