دبیر کارگروه مد و لباس؛ با بیان این مطلب که بازیگران به عنوان الگوهای جامعه میتوانند لباسهایی با الگوی ایرانی را در جامعه ترویج دهند؛ گفت: هنرمندان تنها قیمت تمام شده لباس را پرداخت کنند و سود آن را کارگروه تقبل کند.به گزارش سینماسینما، حمید قبادی (دبیر کارگروه مد و لباس) درباره همکاری هنرمندان برای ترویج لباسهای ایرانی با کارگروه مد و لباس گفت: در راستای معرفی طرحهای مناسب و ارزشمند، پیشطرحی را به جشنواره فیلم فجر ارائه دادیم و جلساتی را با دبیر جشنواره و خانم مهتاب کرامتی به عنوان مشاور هنری برگزار کردیم.
وی ادامه داد: براساس آنچه در این پیشطرح آمده؛ هنرمندان در مراسم افتتاحیه، اختتامیه و نشستهای مطبوعاتی جشنواره از لباسهایی که طراحان ما طراحی کردهاند؛ استفاده میکنند و از آنجا که آنها الگوی جامعه هستند؛ پوشش آنها میتواند روی پوشش جامعه نیز تاثیر بگذارد.
قبادی با بیان این مطلب که ۲۰ طراح را به هنرمندان خانم و آقا معرفی کردهایم؛ گفت: هنرمندان براساس نمونههای موجود؛ طرحهایی را که با سلیقه آنها همخوانی بیشتری داشته باشد؛ انتخاب میکنند.
دبیر کارگروه مد و لباس در توضیح مشخصات این لباسها؛ گفت: هنری بودن، کاربردی بودن، استفاده از مواد اولیه باکیفیت و درنهایت انتقال مفاهیم ایرانی مهمترین شاخصه لباسهایی است که از سوی این طراحان درنظر گرفته میشود. کیف، کفش، لباس مردانه، زنانه و تمامی موارد کاربردی در پوشش جزء طراحیهاست. ما نهایتا به دنبال این هستیم که لباسی با الگوی ایرانی در جامعه ترویج دهیم.
وی در اینباره که آیا کارگروه مد و لباس در بخش مالی این ایده نیز دخالت دارد؟ گفت: تلاشمان این است که لباسها با کمترین هزینه به هنرمندان ارائه شود و تنها قیمت تمامشده از آنها دریافت شود زیرا آنها قرار است مروج لباسهایی با الگوی ایرانی باشند.
قبادی افزود: به عنوان مثال اگر بازیگری برای تهیه لباسی باید دو میلیون تومان پول پرداخت کند؛ با مشارکت در این طرح ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار تومان پرداخت میکند و مابقی قیمت که سود طراحان است را کارگروه تقبل میکند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران تاکنون برای شرکت در این طرح تمایل نشان دادهاند؟ گفت: تعدادی از بازیگران قبل از مطرح شدن چنین طرحی با موسسات معرفی شده از سوی ما همکاری داشتند. تا امروز همکاری حدود ۱۰ نفر از بازیگران مرد قطعی شده است. در میان بانوان نیز افرادی شناسایی شدهاند و پیشنویس تفاهمنامه نیز آماده شده است.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه خانم معتمدآریا از بازیگرانی هستند که در گذشته با یکی از طراحان ما آشنا بودند و از قبل در مراسم مختلف سینمایی از لباسهای طراحی شده توسط این طراح استفاده کردهاند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





