
محمد تاجیک :امشب و همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) دیدم که کانال تلگرامی رسمی حجه الاسلام عالی ، استفاده هوشمندانه ای از فیلم به کبودی یاس ساخته جواد اردکانی کرده و بخشهایی از این فیلم را با سخنرانی حجه الاسلام عالی به شکل جالبی تلفیق نموده است و نتیجه کار ، خوب از کار در آمده است .کاری به ضعیف و یا قوی بودن فیلم به کبودی یاس از نظر ارزشهای سینمایی ندارم ولی اینکه روحانیون و برخی از اقشار متدین به سمت چنین کارهایی رفته اند در نوع خود قابل توجه است .
با اینکه ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می گذرد وهمه فیلمها با نظارت شدید از سوی دولت و حاکمیت سانسور و اکران می شود ولی هنوز نسبت به سینما در برخی محافل مذهبی و در میان برخی از روحانیون دافعه عجیبی وجود دارد .
چند سال پیش فیلمی از اظهار نظر یکی از روحانیون مشهور را دیدم که رفتن به سینما را در کنار دختر بازی و گناهان کبیره در تقابل با عزاداری سید الشهدا دانسته بود.خیلی وقت پیش هم اظهار نظری از آقای قرائتی دیدم که با افتخار می گفت که کمتر وقت خود را صرف فیلم دیدن می کند.
این درحالی است که بسیاری با نظرات امام خمینی (ره)و رهبر انقلاب درباره سینما آشنایی دارند .اظهارات تاریخی امام خمینی که می گفت ما با سینما مخالف نیستیم و با فحشا مخالفیم و یا اظهارات یک دهه پیش دیدار مقام معظم رهبری با سینماگرا که سینما را کلید توسعه کشور می دانستند ..
اتفاقا تا آنجایی که می دانم رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه معروف هستند به اینکه یک کتابخوان حرفه ای هستند به این هم معروفند که یک علاقه مند جدی سینما هستند و در سالهای اخیر حتی درباره آثار معروف سینمای ایران ، اظهار نظرهای و تحلیل های جالبی داشته اند. از یه حبه قند میرکریمی گرفته تا فیلم سیانور بهروز شعیبی …
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- کپی برداری ترامپ از روی دست مسئولان سینمایی
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- دیوار کوتاه رضا کیانیان در ماجرای فوت ناصر طهماسب
- سینما در تسخیر کمدیها/ بیشترین و بهترین سئانسها در اختیار فیلمهای کمدی است
- معمای پیچیده رقص /از رقص پیرمرد رشتی تا رقص های بی شمار در سینما وتلویزیون و شبکه نمایش خانگی
- اظهار نظری مهم درباره ساخت فیلم درباره شخصیتهای ملی و شهدا و چند نکته مهم تر
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- حاج کاظم و عباس و حزب اللهی واقعی
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- خبرنگاری که حرفهاش را زندگی میکند
- بازخوانی یک مصاحبه با کیومرث صابری فومنی در ۲۲ سال پیش به بهانه سالروز درگذشت او
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





