محمد حیدری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام کرد دو فیلم «کارت پرواز» و «یه وا» به بخش خارج از مسابقه جشنواره راه پیدا کرده بودند و صاحبان آثار نخواستند فیلمشان در این بخش به نمایش درآید.
به گزارش سینماسینما، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درباره صحبت های عماد افروغ در برنامه ۳۵ و نام بردن از نام دو فیلم که پذیرفته شده نیز توضیح داد: «در مورد صحبتهای آقای دکتر عماد افروغ خیلی بحث شده است و این فیلم را روی کانال جشنواره هم گذاشتیم. با آقای افروغ هم صحبت کردیم. اصلا در این فیلم ایشان اشاره نمی کند که این فیلم ها در بخش مسابقه است. او در این دفتر اسامی فیلم های جشنواره را نوشته بودند و هیچ اشاره ای به بخش مسابقه و خارج از مسابقه نکردند و این را قاطعانه می گویم. فیلم هایی که هر هفت رای را داشتند. صورت جلسه ها در دبیرخانه جشنواره است و هر کسی که بخواهند می تواند برود و آن را ببینند. در مرحله اول ۲۸ فیلم معرفی شد و در مرحله دوم پنج فیلم برای بخش سودای سیمرغ معرفی کردند.»
او ادامه داد: «در بخش فیلم هایی که برای خارج از مسابقه معرفی شدند اسم این دو فیلم بود که خود صاحبان فیلم ها از حضور در این بخش انصراف دادند. البته آقای رحمانی اعتراض نامه ای را به جشنواره دادند و من با چهار نفر از اعضای هیات انتخاب ملاقات حضوری داشتم و توانستم با آنان صحبت کنم. آقای افروغ گفتند براساس جمع بندی خود از این فیلم ها یاد کردند و هیچ اشاره ای هم در آن فیلم به حضور فیلم در بخش مسابقه نکردند. هر کسی هم که تردید دارد باید دوباره مراجعه کند و این فیلم را ببیند. آنچه که معرفی شده است نظر قاطع هیات انتخاب بوده و هیچ نظر دیگری در آن دخیل نبوده است.»
او در بخش دیگری از این نشست، درباره حضور خود به عنوان یک تئاتری در جشنواره سینمایی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما گفت: «تئاتر و سینما خیلی به هم نزدیک هستند و ما خیلی جاها وقتی صحبت می کنیم پز تئاتر را می دهیم. در صحبت های چند روز قبل استاد کشاور شنیدیم که ایشان می گفتند تئاتر زیربنای بسیاری از هنرهاست و این هنر در سینما نقش اساسی دارد. این را به معنای حمایت از خودم نمی گویم و نزدیکی سینما و تئاتر نزدیکی دیرینه ای است و خیلی از هنرمندان سینما که از تئاتر آمده اند ماندگاری شان را مدیون تئاتر هستند. حالا بخش مدیریتی که خیلی هم تفاوتی نمی کند. من تمام تلاش و توانم را به کار بردم از سال گذشته تا امسال، از همه هنرمندان خوبی که می توانستند ما را همراهی کنند استفاده کنم.»
حیدری گفت: «کاری که انجام می دهیم کار بسیار سختی است و هر کسی که دوست دارد می تواند این مسئولیت را تمام و کمال برعهده بگیرد. ما کاری که به ما سپرده بودند را انجام دادیم و با تمام عشق مان کار کردیم. عشقی که در تئاتر پاینده و زنده است و به نظرم با تمام تلاش هایی که در سال گذشته من و همکاران خوبم بسیاری از ما از تئاتر آمده ایم. نزدیکی تئاتر و سینما دیرینه است و بسیاری از هنرمندان خوب سینمای ایران از تئاتر آمده اند از آقای غریب پور که خیلی منت گذاشته اند و آمده اند برای کمک به ما. ما تا الان این بار سنگین را بر دوش داشتیم و اگر نخواستند به ما بگویند خیلی هم خوشحال می شویم و کنار می رویم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- چرا «هفت» دل خیلیها را خنک کرد؟!
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات فراستی: سینمای ما دچار مککارتیسم میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





