«ریدلی اسکات» کارگردان برنده اسکار انگلیسی با احمق خواندن «دونالد ترامپ» از نحوه واکنش او به شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، به ادامه گسترش ویروس کرونا، پروژههای سینمایی در هالیوود نیز یکی پس از دیگر متوقف میشوند و اخیرا نیز فیلم «آخرین دوئل» جدیدترین پروژه سینمایی «ریدلی اسکات» نیز مراحل ساخت خود را نیمه تمام رها کرده است.
این فیلم که در حال و هوای قرن ۱۴ میلادی در فرانسه ساخته میشود با بازی «مت دیمون» و «بن افلک» همراه است و پس از فیلمبرداری در فرانسه حالا برای ادامه ساخت در آمریکا باید منتظر بماند شرایط به حالت عادی بازگردد.
«اسکات» ۸۲ ساله که ساخت فیلمهای معروفی چون «گلادیاتور»، «بیگانه»، «بلیدرانر» و «مریخی» را در کارنامه دارد با احمق خواندن «دونالد ترامپ» و انتقاد از سیاستهای دولت او در مواجهه با ویروس کرونا گفت با نگاهی به سیاستمدارانی که در سطح جهان اداره امور را در دست دارند متوجه می شویم نیمی از این رهبران احمق و نیمی دیگر مستبد هستند و به ندرت افرادی ارزشمند در میان آنها دیده میشود.
او پیشنهاد خود را درباره نحوه مدیریت شرایط بحرانی اکنون در آمریکا و انگلیس نیز مطرح کرد و گفت: من بچه جنگ هستم و در سالهای جنگ از سهمیهبندی استفاده میکردیم و مردم نمیتوانستند هر قدر که میخواهند غذا بخرند و به جای آن ما از کوپن استفاده میکردیم و هر فردی قادر بود مقدار محدودی از اقلام را خریداری کند. آنها اکنون نیز باید این کار را انجام دهند چرا که مردم آنقدر زیاد مواد غذایی میخرند که این غذاها در حال فاسد شدن هستند. در انگلیس هم «بوریس جانسون» باید فکری جدی در این باره بکند.
«ریدلی اسکات» تنها راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را ماندن در خانه دانست و گفت این ویروس در بسیاری از افراد با علایمی شبیه به آنفولانزای متوسط تا شدید همراه است و افراد سالمند چون من باید مراقب خودمان باشیم. من خیلی احتیاط میکنم و دوست دارم برگردم و فیلم نیمه کارهام را با «مت دیمون» تمام کنم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- ریدلی اسکات وسترنش را نمیسازد/ برف نیست
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- در «تحریک کنندگان»؛ مت دیمون و کارگردان «بورن» در یک کمدی دزدی همراه شدند
- علاوه بر تهیه کنندگی؛ ریدلی اسکات زندگی گروه بیجیز را فیلم میکند
- کیلین مورفی جشنواره برلین را افتتاح میکند
- قهرمان دیوانهی شکست خورده/ نگاهی به فیلم «ناپلئون»
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- «ناپلئون» ریدلی اسکات گیشه فرانسه را فتح کرد/ نقد منفی اثر نکرد
- اوپنهایمر یا هوش صاعقهآسا/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»
- کمکهای میلیون دلاری بازیگران هالیوود به اعتصابکنندگان/ از مریل استریپ تا جورج کلونی
- ورایتی پیشبینی کرد؛ «قاتلان ماه کامل» شانس اول اسکار ۲۰۲۴
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





