نخستین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، در حالی آغاز شد که از همان سأنسهای ابتدایی نمایندگان رسانهها، منتقدان و هنرمندان در محل برگزاری حضور داشتند.
به گزارش سینماسینما، سینمای رسانههای گروهی یکشنبه ۱۰ دی ماه با نمایش فیلم مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی به طور رسمی کار خود را یک روز زودتر از دیگر سینماها در برج میلاد آغاز کرد. برای اکران این اثر که در جشنواره سینما حقیقت مورد توجه قرار گرفته بود، سید مهدی طباطبایینژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مرتضی رزاقکریمی مدیر بخش مستند جشنواره فیلم فجر در سالن حاضر شده بودند.
** در راهروی غربی مرکز همایشهای برج میلاد غرفههای رسانههای تصویری و رادیویی قرار گرفته که نمایندگان آنها در نخستین ساعتهای روز در حال نصب و آمادهسازی غرفههای خود بودند.
** امسال با وجود اینکه قرار نیست در برج میلاد فرش قرمز به روال مرسوم سالهای پیش برای عوامل فیلمهای سینمایی برپا شود، اما محلی برای حضور هنرمندان تعبیه شده که عکاسان هم بتوانند تصاویری از حضور گروهی عوامل آثار را ثبت کنند. همچنین محل در نظر گرفته شده برای خبرنگاران همچون سالهای قبل شامل تعدادی سیستمهای کامپیوتری برای استفاده رسانهها میشود.
**«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی دومین فیلمی بود که با تأخیر در بخش چشمانداز سینمای ایران در برج میلاد به نمایش درآمد، عوامل این فیلم از جمله بهنوش صادقی، پژمان بازغی، لیلا زارع، روشنک گرامی و ناصر هاشمی در برج میلاد حاضر شدند و عکس گروهی انداختند. همچنین صادقی کارگردان این اثر پیش از آغاز فیلم با اشاره به اینکه صدای فیلم ایرادهایی داشته، گفت: با اینحال به احترام شما پذیرفتم که با همین شرایط فیلم اکران شود.
** «بهروز غریبپور» که مدیر سالن سینمای رسانههای گروهی را بر عهده دارد، از نخستین ساعات آغاز نمایش فیلمها در برج میلاد حاضر است و به مسائل مختلف نظارت دارد.
** شب پیش بولتن روزانه جشنواره توزیع شد که در آن علاوه بر جمعبندی اتفاقات تا قبل از مراسم افتتاحیه جشنواره، مصاحبههایی با غلامرضا موسوی، محمد کاسبی، فرهاد توحیدی و تورج منصوری که در مراسم افتتاحیه مورد تجلیل قرار گرفتند، دیده میشود.
منبع: ستاد خبری جشنواره فیلم فجر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» / ۲۳ آزاده و ۲۳ بازیگر فردا به کاخ جشنواره می آیند
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- خون تازه در رگهای پریدهرنگ/ نگاهی به چهار فیلم موفق جشنواره فجر
- اولین تیزر از پشت صحنه «ماجرای نیمروز»/ فیلم
- نگاهی به وضعیت یک ماه اخیر سینما به بهانه اسکار فرهادی/ شرایط لغزنده!
- اختصاصی سینماسینما/ محسن تنابنده: برخی در جشنواره فجر از آب گل آلود ماهی گرفتند
- گفتوگو با محمدمهدی دادگو، داور سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر/ امسال سال زنان بود
- تقاضای ۵۸ میلیارد تومان برای برگزاری دو جشنواره
- یادداشتی درباره فیلم آپاندیس/ یک پیشنهاد لذت بخش
- چرا «هفت» دل خیلیها را خنک کرد؟!
- واکنش مهرزاد دانش به اظهارات فراستی: سینمای ما دچار مککارتیسم میشود
- نگاهی به مواضع اخیر مسعود فراستی/ دهه ات گذشته رییس!*
- ایوبی: کدام یک از ادعاهای افخمی و فراستی درباره جشنواره درست بود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش