انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران به شرایط نامناسب نشستهای خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.
به گزارش سینماسینما، نشست فیلم «مرد بازنده» در نخستین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایطی برگزار شد که بسیار از حاضران نگران گردش ویروس کرونا در سالن بودند. این نشست در ادامه با اعتراض و ترک سالن از سوی عکاسان خبری همراه شد.
در پی این شرایط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران با انتشار مطلبی به شرایط نامناسب نشستهای خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر اعتراض کرد.
در متن این اعتراض آمده است:
«جناب آقای مسعود نقاشزاده
دبیر محترم چهلمین جشنواره فیلم فجر
متاسفانه در سالهای اخیر بارها و بارها شاهد حضور افراد غیررسانهای با کارت اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر هستیم. نتیجۀ این امر ازدحام بیش از اندازه در نشستهای خبری فیلمهاست که مانع فعالیت حرفهای عکاسان مطبوعاتی، خبرنگاران و تصویربرداران رسانهها شده است.
در دورههای قبلی جشنواره نیز بارها انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی با اشاره به بیتوجهی مسئولین جشنواره به شرایط کار حرفهای عکاسان مطبوعاتی، آمادگی خود را برای مشاوره در برگزاری حرفهای نشستهای خبری، ایجاد جایگاه ویژه برای عکاسان و حفظ کرامت اهالی رسانه اعلام کرده بود. اما متاسفانه نه تنها پاسخی به این پیشنهاد داده نشد و در دورههای بعدی این وضعیت بهبود نیافت، بلکه در بسیاری موارد شرایط برای عکاسان مطبوعاتی سختتر نیز شده است.
در آخرین اتفاق، در شرایطی که کشور درگیر پیک ششم کرونا شده است، نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر در فضایی بسیار کوچک و بدون تهویه، با حضور تعداد زیادی از افراد غیررسانهای برگزار میشود که علاوه بر اختلال در فعالیت حرفهای اهالی رسانه، سلامتی آنها و خانوادههایشان را نیز به خطر انداخته است.
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ضمن حمایت از عکاسانی که برای حفظ شان و جایگاه عکاسی مطبوعاتی و همچنین حفظ سلامتی خود، نسبت به ترک نشست خبری فیلم «مرد بازنده» اقدام کردند، اعتراض شدید خود را به شرایط غیرحرفهای ایجاد شده برای عکاسان مطبوعاتی در جریان نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر اعلام میکند و مسئولیت مستقیم سلامتی همکاران شرکتکننده در نشستهای خبری را بر عهده برگزارکنندگان جشنواره میداند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشتپرده حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از سهمخواهی تا حملات تلفنی و پیامکی به دبیرخانه
- عذرخواهی سینماتیکت و قبول مسئولیت کافی نیست
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «سینماتیکت» بیانیه داد؛ انتشار لیست برگزیدگان پیش از اختتامیه جشنواره فیلم فجر به دلیل اشتباه اپراتوری-انسانی
- چرا به دو سؤال بزرگ جشنواره فجر پاسخی داده نشد؟/ هنر پشت گوش انداختن
- آیا خودتان تابهحال هرگز اشتباه نکردهاید؟
- واکنش رییس جمهوری به حواشی جشنواره فجر: خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر در سال آینده تغییرات جدی خواهد داشت
- نظر وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر؛ خطای فردی را به جامعه هنری تسری ندهید
- پاسخ جشنواره پر اشکال و غیرپاسخگو به یک ویدیو
- فضای کافکاگونه/ کوتاه درباره «خائنکشی»
- جوایز بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر اهدا شد
- پلیس فتا: از سوی سازمان سینمایی شکایتی نرسیده است
- کرامت انسانی/ نگاهی به فیلم «درب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





