مستند «ترور سرچشمه» به انفجار دفتر حزب جمهوری در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ پرداخته است.
به گزارش سینماسینما، کارگردان مستند «ترور سرچشمه» اظهار کرد: این مستند مانند فیلمهای دیگر من در حوزه سینمای مستند و داستانی، درباره تاریخ معاصر ایران است. من از سینمای مستند آمدهام و فیلمهای بسیاری با موضوع تاریخ معاصر تولید کردهام.
محمدحسین مهدویان با تاکید بر این که «ترور سرچشمه» مستندی در ادامه مسیر فیلمسازیاش محسوب میشود، افزود: البته این فیلم به واسطه حضور آدمهایی که با آنها مصاحبه شده و نوع اجرا جالب توجه است. در این مستند تلاش کردیم با چند مصاحبه و عکس و تصاویر آرشیوی، فضایی معمایی و پلیسی ایجاد کنیم که با روح کار هم نسبت داشته باشد. این فضا برای من جذاب بود و چالشی بود که احساس میکنم تاحدی در آن موفق شدیم.
وی با اشاره به اکران این مستند در گروه هنر و تجربه تصریح کرد: این گروه سینمایی فضایی برای نمایش فیلمهایی است که در اکران تجاری سینما جایی ندارند و نیازمند به فضایی برای دیده شدن هستند.
این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که آیا برنامهریزی برای اکران این مستند در گروه هنر و تجربه پاسخگوی نیاز مخاطبان است یا خیر، گفت: هنوز جدول تصحیحشده اکران در گروه هنر و تجربه به دست من نرسیده است، اما در نسخه ابتدایی که دیده بودم و با شناختی که از این گروه سینمایی دارم احساس میکنم مستند ما نیاز به سانسهای بیشتری دارد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد. البته بیش از تعداد سانسها آنچه اهمیت دارد، سانسهای ثابت است، چون سانسهای متغیر در گروه هنر و تجربه، برنامهریزی برای تماشای فیلم از سوی مخاطب را دشوار میکنند. امیدوارم این موضوع برطرف شود و مخاطبان بتوانند راحتتر به تماشای این فیلم بنشینند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توضیح داد؛ پرونده هیچ فیلمی برای همیشه بسته نیست/ چرا «شیشلیک» اکران نمیشود؟
- گفت آن گلیم خویش بدر میبرد ز موج/ وین جهد میکند که بگیرد غریق را/ نگاهی به مستند «صبیه»
- عذرخواهی تلوبیون درباره حاشیههای اکران آنلاین «درخت گردو»
- آبشخورِ آهوانِ تشنه!/ نگاهی به مستند «مُغیسُف»
- نمایش ۶ فیلم مستند ایرانی در برنامه انجمن آسیایی نیویورک
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- تنهاییِ یک مرد/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- «مرد بازنده» پروانه نمایش گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





