کارگردان فیلم سینمایی «من میترسم»، گفت: این فیلم قطعا با هدف گیشه ساخته نشده است. فیلمی که با هدف گیشه ساخته شود جهتگیریهای مشخصی دارد که این فیلم این مشخصات را ندارد.
به گزارش سینماسینما، بهنام بهزادی در نشست خبری فیلم «من میترسم» که شامگاه شنبه ۱۹ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: فیلم من می ترسم از ترکیب دو داستان واقعی ساخته شده است. برای انتخاب بازیگران هنگامی که فیلمنامه را مینویسم بازیگران را انتخاب میکنم. در این فیلم هم میدانستم برای چه کسانی داستان را مینویسم.
بهزادی در ارتباط با چهرههای جدید در فیلمهایش، گفت: معتقدم سینمای ایران عمیقا به بازیگرها و چهرههای جدید احتیاج دارد. من با بازیگرهای کمتر حرفهای کارم را آغاز کردهام و برایم کار کردن با آنها بسیار لذتبخش است. شما وقتی بازیگر حرفهایی در فیلمتان انتخاب میکنید آنها توقعاتی دارند که عوامل پشت صحنه فیلم و بخشهای مختلف فیلم را درگیر میکند.
کارگردان «من میترسم» اضافه کرد: فکر میکنم اگر کارگردانها انرژی داشته باشند و بازیگر جدید را به فیلمهایشان دعوت کنند اتفاق خوبی است.
وی در خصوص انتخاب بازیگرها گفت: زمانی که در مورد اینگونه مسائل صحبت میکنیم به یک تقسیمبندی بالاشهری، پایین شهری میرسیم که با این انتخاب تلاش کردم این دیدگاه را از بین ببرم.
بهزادی دلیل استفاده از هلیشاتهای متعدد در فیلم را کاربرد بصری آن عنوان کرد و افزود: استفاده از هلی شاتها از جایی شروع شد که روزی بالای انتشارات امیرکبیر رفتیم و دیدیم جمعیت در همه طرف در حال رفت و آمد هستند. این شبیه زندگی ما نیز هست. در سکانس آخر نیز این موضوع را به خوبی نشان دادیم که گویا اگر ما از بالا کمیپایینتر بیاییم درگیر این اتفاقات میشویم.
بهزادی با اشاره به اینکه موضوع مهاجرت دغدغه اصلی ما در این فیلم نبود و به آن نپرداختیم، افزود: این فیلم نشان دهنده جنگ قدرتی است که آدمهای ضعیف در آن بیشتر آسیب میبینند.
کارگردان این فیلم در ارتباط با اینکه سالن اصحاب رسانه برای من مصداق سلایق کلی مخاطبان فیلمم نیست گفت: من نمیتوانم به یک جمعبندی از سلایق کلی مخاطبانم برسم.
وی در ارتباط با شغل بهمن در این فیلم توضیح داد: شاعری در این مملکت شغل نیست و در این فیلم نیز شاهد این هستیم که بهمن در کنار شاعر بودن، شال هم طراحی میکند.
بهزادی در ارتباط با انتخاب پوریا رحیمیسام گفت: او انتخاب اول من نبود و انتخاب دوم من بود. من کارکردن با او را دوست داشتم.
بهزادی درباره نقش الناز شاکردوست در این فیلم توضیح داد: این فیلم پارسال و قبل از جشنواره سیوهفتم که «شبی که ماه کامل شد » در آن اکران شود فیلمبرداری شده است. الناز شاکردوست بازیگر باانگیزهای است.
ستاره پسیانی بازیگر این فیلم نیز در ارتباط با حضور بیشترش در سینما نسبت به تئاتر، گفت: دلم میخواهد ریسکهایی که در تئاتر تجربه کردم را در سینما نیز تجربه کنم به همین منظور در انتخاب فیلمهایم خیلی سختگیری نمیکنم.
وی گفت: امسال سه فیلم در جشنواره با نقشهای مختلف دارم. همچنین در فیلم «لتیان» نیز نقش متفاوتی داشتم که به جشنواره نرسید.
پسیانی درباره بازی در فیلم «من میترسم» توضیح داد: همیشه از کارکردن با بهنام بهزادی لذت میبرم و به نوعی برای من ورکشاپ محسوب میشود. دو تجربه با او داشتم که بسیار تجربه خوبی برای من بوده است.
در ادامه پوریا رحیمی سام درباره نقش خود در این فیلم، گفت: ببخشید که ما پر سر و صدا نیستیم. این فیلم برای من شانسی است که با این کارگردان خوب کار کردم. در این فیلمنامه یادگرفتم که چه میزان اتمسفر در فیلم وجود دارد و به چه میزان این امر اهمیت دارد.
وی ادامه داد: در این سالها که در چنین سینمایی با این همه متغییر، کار میکنم دوست داشتم به چنین گونه سینمایی نزدیک شوم.
این بازیگر سینما افزود: در کارنامه لاغرم خوشحالم که این بازیها را تجربه کردم و با کارگردانی مانند بهنام بهزادی کار کردم.
وی با بیان اینکه مردم در انتخاب نقشهایم برای من اولویت هستند بیان داشت: تلاش میکنم با کارهایم اعتراضاتم را نشان دهم. امیدوارم بتوانم روزی در فیلمهایی بازی کنم که بیشتر مردم از آنها استقبال کنند.
ایلیا محمدینیا منتقد حاضر در نشست نیز گفت: سینمای اجتماعی در سالهای اخیر با تنوع موضوعی روبه رو شده است و مهم است که یک فیلمساز آن را کشف کند. به نظرم بهزادی در این فیلم توانسته خیلی روان و بدون بیرون زدگی داستان اجتماعی خود را روایت کند.
محمدینیا افزود: در این فیلم شاهد این هستیم که «بهمن» که طبع شاعرانه دارد وقتی به قدرت میرسد درگیر فساد میشود و همه چیزش را از دست میدهد. مانند جوی که در فضای مجازی شاهد هستیم. این روزها عدهای با داشتن اطلاعات کم میتوانند آن را در فضای مجازی پخش کنند و دارای قدرت بی اندازه شوند.
نشست خبری فیلم «من میترسم» به کارگردانی، نویسندگی و تهیهکنندگی بهنام بهزادی با حضور کارگردان، ستاره پسیانی، پوریا رحیمیسام، یگانه رفتاری،مجید جعفری (بازیگران)،امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)، آیدین ظریف(طراح صحنه) با حضور ایلیا محمدینیا ( منتقد) و اجرای محمدرضا مقدسیان برگزار شد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نمایه/ جشنواره و حاشیه و دامها!
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
- من از «از دست دادن» میآیم وطنم/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- یورش سنگین برنامه هفت علیه جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- آن سه کام حبس لعنتی/ نگاهی به فیلم سه کام حبس
- نگاهی به فیلم عنکبوت/ همه چیز در سطح
- گفتوگو با مجید مجیدی/ نباید فضا را خشن کنیم
- ای کاش قضاوتی در کار بود/ یادداشتی درباره «قصیده گاو سفید»
- گرمتر بتاب/ یادداشتی درباره «خورشید» مجید مجیدی
- چرا این همه خشم؟! به بهانه میزهای مستطیل شکل جشنواره فجر
- بیمها و امیدها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد