لئوناردو دیکاپریو نیز به ماجرای رسوایی جنجالی هاروی واینستین واکنش نشان داد و کارهای او را محکوم کرد.
به گزارش سینماسینما، لئوناردو دیکاپریو که در فیلمهای بسیاری از جمله «هوانورد» (The Aviator)، «جنگوی رها شده» (Django Unchained) و «دار و دستههای نیویورک» (Gangs of New York) با هاروی واینستین تهیهکننده سرشناس هالیوود همکاری داشته است به جمع افرادی پیوست که علیه او سخن گفتهاند.
دیکاپریو سهشنبه در توییتر نوشت: «در هر جایگاهی باشید و هر حرفهای داشته باشید، هیچ بهانهای برای آزار و اذیت جنسی قابل قبول نیست. من قدرت و جسارت زنانی که گام در این راه گذاشتند و صدای خود را به گوش همه رساندند، ستایش میکنم.»
از زمان افشاگری زنان بازیگر علیه واینستین هر روز ابعاد تازهای از رسوایی او در رسانهها افشا میشود. تا کنون چهرههای بسیار سرشناسی از جمله آنجلینا جولی، گوئینت پالترو و اشلی جاد درباره واینستین لب به سخن گشودهاند.
در آخرین نمونه تنها ۴۸ ساعت پس از اخراج واینستین از کمپانی «The Weinstein Co» نشریه نیویورکر در گزارشی از پرونده شکایت سه زن علیه واینستین به جرم تجاوز پرده برداشت. این پرونده در کنار مطلب نیویورکتایمز درباره رسوایی این غول هالیوودی سروصدای زیادی در رسانههای جهان به راه انداخته است.
از زمان انتشار ماجرای رسوایی هاروی واینستین چهرههای بسیاری از جمله جرج کلونی، مریل استریپ و جودی دنچ در محکومیت واینستین و حمایت از قربانیان رفتارهای او سخن گفتهاند.
بن افلک نیز در محکومیت رفتار او نوشته بود: «هم ناراحت هستم هم عصبانی که همکارم در طول سه دهه از موقعیت و قدرتش برای تحت فشار قرار دادن و سوءاستفاده از زنان سوءاستفاده میکرد.» این بازیگر در فیلمهایی چون «شکسپیر عاشق» (Shakespeare in Love) و «ویل هانتینگ نابغه» (Good Will Hunting) با واینستین همکاری کرده است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تردید لئوناردو دیکاپریو درباره تصاحب هالیوود توسط هوش مصنوعی
- یک بنبست در همکاری دو سینماگر؛ چرا اسکورسیزی، امسال فیلم خود را نساخت؟
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- برشهای کوتاه/ معرفی کتاب «جاده انقلابی»
- نامزدهای انجمن بازیگران آمریکا اعلام شدند
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- بردلی کوپر در فیلم «کوچه کابوس» جایگزین دی کاپریو میشود؟
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





