مدیر سینماهای جشنواره فیلم فجر درباره چگونگی انتخاب و حذف برخی از سینماها از فهرست سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۵ سینما برای اکرانهای مردمی این جشنواره، انتخاب شدهاند؛ سینماهای منتخب عبارتند از پردیس سینمایی آزادی، سینما استقلال، پردیس سینمایی ایرانمال، پردیس سینمایی باغ کتاب، پردیس سینمایی تماشا، سینما جوان، پردیس سینمایی راگا، پردیس سینمایی زندگی، پردیس سینمایی فرهنگ، سینما فجر اسلامشهر (سالن اصلی)، پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی کیان، سینما ماندانا، پردیس سینمایی مگامال و موزه سینما.
از بین سینماهای اعلام شده از سوی دبیرخانه این دوره از جشنواره فیلم فجر، ۱۰ پردیس سینمایی و ۵ سینما در فهرست سینماهای مردمی جشنواره به چشم میخورد. اما در این لیست شاهد حذف ۲ سینمای آستارا و شکوفه در قیاس با فهرست میزبانان مردمی جشنواره گذشته و افزوده شدن سه سینمای جدید هستیم.
پارکینگ مشکل اصلی سینماهایی که انتخاب نشدند
محمدرضا فرجی مدیر سینماهای جشنواره فیلم فجر درباره حذف این ۲ سینما توضیح داد: ملاکهای مختلفی برای انتخاب سینماهای جشنواره فیلم فجر وجود دارد، که از آن جمله میتوان به این اشاره کرد که سینماها باید از وضعیت پارکینگ مناسب برخوردار باشند، البته این حرف به آن معنا نیست که سینما حتماً باید پارکینگ داشته باشد، بلکه لااقل فضای اطراف سینما باید برای پارک ماشین مناسب باشد، اما متاسفانه سینما آستارا چنین امکانی ندارد و همین مساله باعث ایجاد مشکل برای مخاطب میشود.
وی درباره اینکه چرا سال گذشته آستارا در بین سینماهای مردمی قرار داشت، توضیح داد: یکی از سیاستهای سازمان سینمایی و دفتر جشنواره فیلم فجر، این است که برای تشویق سینماداران برای ارتقا سینماهای خود از نظر کیفی و فنی، سینماهایی که بهروز شدهاند، در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند، سینما آستارا نیز سال گذشته از این رویکرد تشویقی استفاده کرد، اما در این دوره با وجود پردیسهای جدیدی که در حال اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور هستند رقابتها سخت تر شده است.
«موزه سینما» به روز رسانی شده است
مدیر سینماهای جشنواره فیلم فجر گفت: موزه سینما که البته طی چند سال گذشته مردمی نبوده است، به تازگی از لحاظ کیفی و فنی بهروزرسانی شده است و همین مساله سبب شد تا برای سینماهای مردمی انتخاب شود.
وی تاکید کرد: موزه سینما و سینما آستارا از نظر جغرافیایی به هم نزدیک هستند و مشکلی در این زمینه برای مخاطبان این بخش از تهران پیش نمیآید.
فرجی درباره حذف سینما «شکوفه» هم توضیح داد: باید این را بگویم که این سینما نیز مشکل پارکینگ داشت، این سینما در میدان شهدا قرار دارد و فضای داخلی آن مناسب برگزاری جشنواره فیلم فجر نیست.
افتتاح پردیسهای سینمایی جدید
وی درباره پردیسهای سینمایی انتخاب شده برای میزبانی جشنواره فجر بیان کرد: در حال حاضر چندین پردیس سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر در حال آماده شدن هستند که افتتاح آنها همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر خواهد بود. از جمله این پردیسها میتوان به «گالریا» در ولنجک و یک پردیس در نازی آباد اشاره کرد. سینما «بهمن» هم که به زودی به سینماهای چند سالن اضافه میشود و «صبامال» در چهارراه لشکر، در تلاش هستند که خود را برای حضور در جشنواره آماده کنند.
مدیر سینماهای جشنواره فیلم فجر همچنین با اشاره به انتخاب سینماهای مردمی توضیح داد: بخشی از سینماهایی که به عنوان سینماهای مردمی انتخاب نشدهاند، در لیست سینمای هنرمندان هستند و این سینماها نیز باید کیفیت فنی سینماهای خود را بالا ببرند.
وی در پاسخ به این پرسش که با این روند، در آینده تنها پردیسهای سینمایی برای جشنواره فیلم فجر انتخاب میشوند، بیان کرد: دلیل توجه ما به پردیسها این است که فضای داخلی آنها بسیار مناسب است و میتوان گفت که پردیسهایی که در حال حاضر فعالیت میکنند، به استانداردهای جهانی نزدیک هستند، طبیعی است که برای مخاطبان جشنواره فیلم فجر، باید آرامش و آسایش لازم فراهم شود.
فرجی در پایان گفت: به سینماهای تک سالنه اعلام شده است که اگر همگام با استانداردسازی سینما تلاش نکنند در رقابت با دیگر سینماها جا میمانند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ فرجی مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری شد
- دو انتصاب تازه در سازمان سینمایی
- انتشار جدول نمایش سینماهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر/ «چارسو» میزبان اهالی رسانه
- سینماهای مردمی چهلمین جشنواره فیلم فجر مشخص شد
- مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: «قاتل و وحشی» تقاضای پروانه نمایش نداده است
- مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی: فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی نیاز به اصلاح دارد
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- جزئیات حمایت سازمان سینمایی از فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۰
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- سازمان سینمایی: اشخاص حقیقی سهمی در«سمفا» ندارند
- یا در اوج یا سوار بر موج/ بررسی حواشی نقدهای “روز صفر”
- قانون هست، اما نیست/ نگاهی به جایگاه قانون در فیلمهای جشنواره سیوهشتم فجر
- مروری بر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر/ تنوع در ژانر؛ ضعف در فیلمنامه
- اسلوب غلط از درک واقعیت عاجز است/ درباره داوری فیلم
- نگاهی به بهترین های جشنواره/ پیروزی جوانها بر پیشکسوتها!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»





