حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد احساس غرور عموم مردم از تصمیم سازندگان «فروشنده» بهترین همراهی با اصغر فرهادی و ترانه علیدوستی بوده است.
به گزارش سینماسینما، رئیس سازمان سینمایی عصر دوشنبه یازدهم بهمن ماه در کاخ جشنواره حضور پیدا کرد.
او بعد از حضوری در جلسه نشست خبری فیلم «شماره ۱۷ سهیلا» به پرسش های خبرآنلاین پاسخ داد.
رئیس سازمان سینمایی در مورد اقدام اصغر فرهادی مبنی بر حضور نداشتن در مراسم اسکار گفت: «کار ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی کاری قابل ستایش است و در همه دنیا ستایش شده است، ما هم به عنوان یک ایرانی به این اقدام آنان افتخار می کنیم.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان سینمایی اقدامی در حمایت از فرهادی انجام خواهد داد، گفت: «حمایت که حتما می شوند و خواهند شد، این همکاری افکار عمومی و همراهی مردم و احساس غروری که مردم از این وضعیت دارند بالاترین همراهی است و این دو عزیز از ما انتظار هیچ همراهی دیگری را به عنوان سازمان سینمایی ندارند و اینان فرزندان مردمانشان هستند.»
یکی از ویژگی های جشنواره امسال حضور ۱۷ فیلم اول در این رویداد سینمایی است، ایوبی در این زمینه گفت: «این سیاستی است که از روز اول در برنامه ما بود و سعی کردیم راه را برای جوانان باز کنیم و من به عنوان مدیر سینمایی کشور معتقدم راه هنوز برای جوانان کشور باز نشده است و کارهای ناتمام فراوانی وجود دارد، اما با تمام این حرف ها جوان ما با صبر و حوصله و قدرت و تجربه و توانایی توانسته نشان بدهد سینمای آینده برای آنان است.»
او در پاسخ به این سئوال که آیا در کنار جوانان فیلمسازان پیشکسوت هم مورد حمایت بوده اند با توجه به اینکه امسال فیلم سینماگران با سابقه ای چون تهمینه میلانی و کیانوش عیاری از حضور در جشنواره باز مانده است، گفت: «هرگز نه پیشکسوتان را ما فراموش می کنیم و نه فراموش می شوند. به هر حال این بچه ها ثمره حضور پیشکسوتان در سینما هستند و آنان جایگاه خود را در سینما همیشه دارند و خواهند داشت و خود آنان خوشحال هستند میوه عمرشان جوانانی هستند که سینما را با نگاه جدیدی ادامه می دهند.»
او درباره این موضوع که از سال گذشته انتقاد فیلمسازان از ممیزی فیلم ها بسیار کاهش یافته و معمولا فیلمسازان قبل از حضور در جشنواره چندان درگیر ممیزی فیلم هایشان نمی شوند، چنین توضیح داد: «این حاصل بنای خود فیلمسازان بر همکاری است و دلشان می خواهد فیلم هایی بسازند که دیده شود و خودشان چارچوب و قواعد را رعایت می کنند و همین باعث می شود فیلم هایشان هم دیده شود.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چه بودیم و چه شد!
- بزرگداشت یونس شکرخواه برگزار شد؛ کسی که دنبال نام و نان نبود/ نگذارید انسانهای خدوم خانهنشین شوند
- یاد عباس کیارستمی افتادم که میگفت خدا کند میرکریمی، همان سیدرضای کودک و سرباز بماند
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- ایوبی: امیدوارم درس گرفته باشیم که مسائل زیستمحیطی، لوکس و فانتزی نیستند
- معرفی اعضای شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره فیلم وارش
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پیام تبریک ایوبی برای انتخاب مجدد روحانی و تشکر از هنرمندان
- ایوبی: مستندهای برخی از نامزدها سراسر سیاه نمایی است
- واکنش رئیس ستاد هنرمندان روحانی به درصدبندیهای قالیباف
- ماجرای اعمال سلیقه شخصی مسئول رده بالای ارشاد از زبان یک تهیه کننده
- این گروه بیدلیل/ عملکرد جشنواره ملی فجر و شگفتی های جشنواره جهانی فجر
- حجت الله ایوبی رئیس ستاد انتخاباتی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





