معاون سیما با تاکید بر تولید مجموعههای نمایشی درباره مفاخر تاریخ ایران و اسلام، از آغاز نگارش سریالهای خواجه نصیرالدین طوسی، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت جعفر صادق (ع) و شهید بهشتی خبر داد.
به گزارش سینماسینما، محسن برمهانی ـ معاون سیما ـ درباره تولیدات نمایشی سازمان صداوسیما گفت: صداوسیما همواره در بخش تولیدات نمایشی که بهصورت ویژه در مرکز سیمافیلم و سیمرغ انجام میگیرد، به معرفی مفاخر ایران و اسلام به مردم توجه داشته و مفاخری از تاریخ اسلام، تاریخ گذشته و معاصر کشور جزو موضوعات مورد تأکید در تولیدات بوده است.
ساخت سریالی از زندگی تنها دانشمند زنده
برمهانی درباره تولید مجموعههای نمایشی یا مستندهایی از مفاخر و قهرمانان ملی در سیمای جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: حسین بهاروند، مؤسس و رئیس پژوهشکده زیستشناسی و فناوری سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان شاید تنها دانشمند زندهای است که درخصوص روایت زندگی و تجربیات وی در صداوسیما سریالسازی شده و حتی خودش به پشتصحنه ساخت سریال رفته است.
برمهانی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مخاطبان از تولید مجموعه نمایشی استاد بهاروند استقبال کنند.
«پوریای ولی» که مقدمات پیشتولید را طی میکند
معاون سیما با تأکید بر اینکه مجموعههای مربوط به مفاخر از تولیدات عظیم، با حجم و هزینه بسیار بالا برای رسانه ملی است، درباره سایر تولیدات مرتبط با مفاخر ایران و اسلام، عنوان کرد: مجموعه «پوریای ولی» که مقدمات پیشتولید را طی میکند و هنوز به مرحله فیلمبرداری نرسیده، یکی از همین دست آثار است.
امیدواریم شیوه ساخت «حضرت موسی (ع)» تکرار شود
معاون سیما اضافه کرد: در رابطه با بزرگان دیگری از جمله «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» هم که آثاری در حال تولید داریم. البته درخصوص تولید محتوای نمایشی با محوریت حضرت موسی (ع) نسخهای سینمایی از این داستان در حال تولید است. اینکه ابتدا نسخه سینمایی از طرح حضرت موسی (ع) ساخته شود، شیوهای تازه بود که برای کار روی این طرح انتخاب شد و شاید شیوه موفقی باشد. در این صورت امیدواریم چنین تجربههایی مجدداً تکرار شود.
ساخت سریالهای خواجه نصیرالدین طوسی، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت جعفر صادق (ع) و شهید بهشتی
برمهانی ضمن اشاره به گران بودن تولیدات مربوط به مفاخر اظهار کرد: تولید مجموعه نمایشی با مضمون مفاخر ایران و اسلام برای رسانه ملی اهمیت بالایی دارد و دکتر جبلی شخصاً روی تولیدات الف ویژه رسانه ملی بهصورت مداوم نظارت میکند.
وی ادامه داد: تعدادی دیگر از سریالهای مربوط به مفاخر هم وجود دارد که برخی از آنها در مرحله نگارشاند و نگارش برخی دیگر بهتازگی آغاز شده است؛ مانند سریالهای خواجه نصیرالدین طوسی، حضرت ابوطالب (ع)، حضرت جعفر صادق (ع)، شهید بهشتی و… که امیدواریم تمام مراحل تولید آنها نیز بهخوبی پیش برود.
کدام شبکهها ادغام و انحلال میشوند؟
معاون سیما در پایان درباره اخبار و حواشی مرتبط با احتمال ادغام برخی از شبکههای تلویزیونی و صحت چنین تصمیمی تصریح کرد: همواره تمام شبکههای تلویزیونی ما از نظر مخاطب و کیفیت بررسی میشوند و نتیجه این بررسیها در ادغام، انحلال یا تأسیس شبکهها نقش دارد. اینطور نیست که بررسیها فقط برای ادغام و انحلال باشد. طبیعی هم هست که اگر شبکهای کیفیت کافی و مخاطب درخور توجهی نداشته باشد و قابل ارتقا هم نباشد، با هدف همافزایی بیشتر، تغییر و تحولاتی داشته باشد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابطه ظرف و مظروف
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- معرفی هیأت داوران فیلمهای مستند چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- جزئیات کامل تفاهم ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





