او ادامه میدهد: «سال تحویل» فیلمنامه خاصی دارد و داستان این فیلم در اواخر دهه ۴۰ روایت میشود. ساختوسازهایی به منظور فضایی که باید فیلم در آن فیلمبرداری شود در حال انجام است که همه اینها به خودی خود زمان بر است و طبعا برای ما کیفیت فیلم از هر چیزی مهمتر است. از طرفی تصور میکنم با توجه به حالوهوای فیلم، نخستین نمایش آن در بخش بینالملل فجر اتفاق بهتری باشد. اما حسین فرحبخش که تازهترین اثر سینماییاش «آبنبات چوبی»را در ۲۶ روز فیلمبرداری کرده، قصد دارد نخستین نمایش فیلمش در جشنواره «فجر» باشد. او از انگیزه حضور این فیلم در جشنواره میگوید: «مدیریت جشنواره امسال با سالهای قبل تفاوت دارد و مدیریت متعادلتری است. برخلاف دو دوره پیشین که جشنواره بهصورت جناحی نه به معنای سیاسی بلکه باندبازی برگزار میشد. علاقهمندم اگر فیلم من در جشنواره امسال پذیرفته شود نخستین نمایش فیلم در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر باشد.
***
«امکان مینا» کمال تبریزی، «بادیگارد» ابراهیم حاتمیکیا، «دختر» رضا میرکریمی، «هلن» علیاکبر ثقفی، «کفشمهایم کو» کیومرث پوراحمد، «آخرین بار کی سحر را دیدی» فرزاد موتمن، «نسیم» پرویز شهبازی، «آبنبات چوبی» حسین فرحبخش، «هفت ماهگی» هاتف علیمردانی، «نفس» نرگس آبیار، «پرسه در شهر لاجوردی» محمد علی نجفی، «اژدها وارد میشود» مانی حقیقی، «وارونگی» بهنام بهزادی، «قشنگ و فرنگ» وحید موسائیان، «مشکل گیتی» بهرام کاظمی، «لانتوری» رضا درمیشیان، «ابجی» مرجان اشرفیزاده، «نیمهشب اتفاق افتاد» تینا پاکروان، «خشم و هیاهو» هومن سیدی، «یک شهروند کاملا معمولی» مجید برزگر، «یتیمخانه ایران» ابوالقاسم طالبی، «دراکولا» رضا عطاران، «نیمرخها» زندهیاد ایرج کریمی، «صافکننده» مصطفی کیایی، «نگار» رامبد جوان، «سیانور» بهروز شعیبی، «ایستاده در غبار» محمدحسین مهدویان، «پلخواب» اکتای براهنی، «گذر موقت» افشین هاشمی، «مغز نارنجی» مهدی خسروی، «در سکوت» ژرژ هاشمزاده، «دمکلفت» سعید سهیلی، «برادرم خسرو» احسان بیگلری، «ارادتمند نازنین، بهاره و تینا» عبدالرضا کاهانی، «تمرینی برای اجرا» محمدعلی سجادی، «من» سهیل بیرقی، «بهدنیاآمدن» محسن عبدالوهاب، «عادت نمیکنیم» ابراهیم ابراهیمیان، «فراری» علیرضا داوودنژاد، «آه ای عبدالحلیم» احسان عبدیپور، «خرمگس» محمدرضا هنرمند، «نقطه کور» مهدی گلستانه، «ربودهشده» بیژن میرباقری، «دلبری» سیدجلال دهقانی، «پری دریایی» امیرمسعود آقابابائیان، «روبهرو» رایا نصیری، «دعوتنامه» مهرداد فرید، «خانه یحیی» حمیدرضا قربانی، «ماه بر فراز زیر آب» سیامک شایقی، «عشق سالهای کوچ» کامران قدکچیان، «عقربه روی۲۲۰ » علیرضا امینی، «سینما نیمکت» محمد رحمانیان، «هم نام» کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، «ماحی» داود خیام، «پلیس بازی» پیمان قاسمخانی، «رسوایی ۲» مسعود دهنمکی ازجمله فیلمهای متقاضی حضور در جشنواره سیوچهارم هستند.
طبق آییننامه جشنواره فیلم فجر ۱۵ آذر، آخرین فرصت تکمیل فرم درخواست در جشنواره است و ۱۵ دی زمان نهایی تحویل نسخه فیلم به دبیرخانه؛ با این زمان اندک باید دید درنهایت چه فیلمهایی در این رویداد مهم سینمایی کشور ثبت خواهند شد؟
منبع: شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علمالهدی: جشنواره فجر متناسب با ایام فاطمیه باشد/ ژست هنرپیشهها تکرار نشود
- داوران بخش «جلوهگاه شرق» معرفی شدند/ گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جوایز جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش دوم
- تحلیل کیوان کثیریان درباره جشنواره سی و چهارم / فیلم – بخش اول
- ۱۰ نکته خواندنی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر
- با هنرمندانی که به تیپ ما نمیخورند تعامل دارم!/ فیلم منتخب نماینده مجلسی که گفت فیلم نمیبیند
- پاسخ یکی از داوران جشنواره فجر به یک سئوال/ چرا فیلمهای تبریزی و موتمن جایزه نگرفتند؟
- به روایت یک شاهد عینی / جشنواره فجر و کیفر خواست نسل امروز از نسل قدیم
- بهترین های جشنواره سی و چهارم از نگاه نویسندگان “سینماسینما”
- تلویزیون مردم را به شبکههای مجازی کشاند
- گزارش تصویری از اختتامیه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر -۱
- فرش قرمزهای روز پایانی جشنواره فیلم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم لاک قرمز
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خانه ای در خیابان چهل و یکم
- گزارش تصویری نشست خبری فیلم خشم و هیاهو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





