تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 19602

بازیگران سریال «بازی تاج و تخت» به دیدار پناهندگان سوری در یونان رفتند و از اتحادیه اروپا برای این افراد درخواست کمک کردند.

بازی تاج و تخت

به گزارش سینماسینما، «ددلاین» نوشت: «لنا هدی»، «مایزی ویلیامز» و «لیام کانینگهام» از بازیگران نقش‌های اصلی مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» هستند که پس از بازدید از کمپ پناهندگان سوری در یونان، از اتحادیه اروپا درخواست کردند به این افراد کمک شود.

این سه بازیگر یک روز پس از پخش قسمت پایانی فصل ششم سریالشان، به کمیته بین‌المللی نجات رفتند و با مشاهده وضعیت بلاتکلیف ۵۷ هزار پناهنده در آن مکان تحت تاثیر قرار گرفتند. آن‌ها از اتحادیه اروپا خواستند درباره توافق اخیرشان با ترکیه برای اقامت پناهندگان در کشور سوم پیش از ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تجدید نظر کنند.

«هدی» که نقش «کرسی لانیستر» را در «بازی تاج و تخت» ایفا می‌کند، در لسبوس با زن سوری که سه فرزند داشت صحبت کرد و پس از آن در توییتر خود نوشت: «امروز با چند انسان‌ باورنکردنی و قوی ملاقات کردم. افرادی که به ایستادگی و اتحاد ما نیاز دارند. این مردم باهوش و سخت‌کوش می خواهند به خانه هایشان برگردند. می‌خواهند به جامعه و محله خودشان بازگردند. دوست دارند فرزندانشان ادامه تحصیل دهند. آن‌ها می‌خواهند به دانشگاه برگردند اما این‌جا گیر افتاده‌اند. گیر افتاده‌اند. آن‌ها خیلی غمگین‌ هستند و این قبل درک است. می‌توانیم بهتر از این برایشان باشیم. باید بهتر باشیم.»

«مایزی ویلیامز» هنرپیشه نقش «آریا استارک» در شمال یونان با یک بازیگر سوریه‌ای آشنا شد و در این‌باره گفت: «برای من مساله، مساله کودکان است… بچه‌هایی با یک عالم پتانسیل، امید و آرزو. انسانیتی که پژمرده شمردن این‌ها را در کمپ پناهندگان اروپا  قابل قبول می‌کند، کجاست؟»

«لیام کانینگهام» هم با شنیدن شرایط و ترس‌های پدران سوری و افغانی در این کمپ گفت: این زلزله نیست، سونامی نیست. این یک بحران ساخته دست انسان است: ۵۷ هزار سرگردان در یونان. کمپ پناهندگان در اروپا؟ واقعا این استانداردی است که سران اتحادیه اروپا می‌خواهند در مسیر پاسخگویی به بحران جهانی پناهندگان رعایت کنند؟

 

«بازی تاج و تخت» مجموعه تلویزیونی به سبک خیال‌پردازی حماسی است که «دیوید بنیوف» و «دی.بی. وایس» آن را ساخته‌اند. این سریال تلویزیونی روایت‌کننده‌ چندین خط داستانی از مجموعه رمان «ترانه یخ و آتش» است که داستان آن در قلمرو خیالی هفت پادشاهی «وستروس» می‌گذرد. «بازی تخت و تاج» راوی تاریخچه نبرد خشونت‌بار بین خانواده‌های اشرافی در آن سرزمین است که برای به دست آوردن تخت آهنین تلاش می‌کنند.

فصل پنجم مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» در جوایز معتبر «امی» ۲۰۱۵ نامزدی ۲۴ بخش را کسب کرد و در نهایت موفق شد رکورد ۱۲ جایزه «امی» را از آن خود کند. همچنین بر اساس آمارها، این سریال تلویزیونی چهار سال پیاپی در صدر فهرست سریال‌هایی قرار گرفت که قربانی بیشترین تعداد دانلود غیرقانونی شدند.

جذابیت سریال آمریکایی‌ «بازی تاج و تخت‌» تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده‌، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است. موفقیت این سریال تلویزیونی درآمدی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی را به جیب صنعت گردشگری ایرلند شمالی تزریق کرده است. فصل پنجم این اثر با متوسط ۸٫۱۱ میلیون نفر مخاطب، رکورد بیشترین مخاطب این سریال را آمریکا شکست. فصل ششم این مجموعه در ماه ژوئن به پایان رسیده و پخش فصل هفتم آن از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها