تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۸ - ۱۶:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 22100

جشنواره فیلم ونیز فهرست فیلم‌های هفتاد‌وسومین دوره از این رویداد سالانه سینمایی را پنجشنبه اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان با نمایش فیلم موزیکال عاشقانۀ «لالا لَند» شروع به کار خواهد کرد. این فیلم با بازی اما استون و رایان گاسلینگ داستان عشق یک پیانیست سبک جاز به یک بازیگر است.

در بخش رقابتی جشنواره ونیز ۲۰ فیلم از جمله فیلم «جانوران شب‌‌ زی» به کارگردانی تام فورد با بازی جیک جیلنهال و ایمی آدامز حضور دارند.

شیر طلایی ونیز امسال یک مدعی سرشناس دیگر هم دارد. امیر کوستوریتسا کارگردان صرب با فیلم «در راه شیری» به جشنواره ونیز می‌رود. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی کنار مونیکا بلوچی بازی می‌کند.

از دیگر فیلم‌های حاضر در این بخش می‌تواند به فیلم «رسیدن» از دنیس ویلنو کارگردان سرشناس کانادایی، «بهشت» از آندره کنچالفسکی کارگردان اهل روسیه و فیلم «گوگرد» از مارتین کولهوون کارگردان هلندی اشاره کرد. آخرین فیلم ویم وندرس کارگردان سرشناس آلمانی و «سفر زمان» از ترنس مالیک نیز در این بخش حاضر هستند.

«جکی» به کارگردانی پابلو لارایین در آخرین دقایق به فیلم‌های بخش رقابتی اضافه شد. این فیلم با بازی ناتالی پورتمن داستان زندگی ژاکلین کندی پس از ترور جان اف‌کندی را به تصویر می‌کشد.

آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره گفت که فیلم‌های حاضر در این دورۀ جشنواره از موضوعات جهانی می‌گویند اما دیدگاهشان به زندگی روزمره، خشونت و فقر نسبت به دوره‌های پیشین کمتر گرافیکی است. این‌بار فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مهم از خشونت موجود در واقعیت فاصله می‌گیرند.»

در این دوره از جشنواره دو قسمت از سریال کوتاه «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو نیز در بخش خارج از رقابت نمایش داده می‌شوند. در این سریال جود لا نقش پاپ پیوس سیزدهم را بازی می‌کند. در همین بخش از جشنواره فیلم جدید مل گیبسون با عنوان «ستیغ اره‌ای» نیز به نمایش درمی‌آید. این فیلم داستان واقعی یک پزشک در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که حاضر نشد سلاح حمل کند اما جان بسیاری از همرزمانش را نجات داد.

در اختتامیه جشنواره فیلم ونیز فیلم «هفت دلاور» به کارگردانی آنتونی فوکوآ نمایش داده می‌شود. این فیلم با بازی دنزل واشنگتن، کریس پرت و ایتن هاوک بازسازی یک فیلم قدیمی درباره گروهی هفت‌تیرکش است که برای حفاظت از یک شهر برابر دزدان استخدام می‌شوند.

سم مندس کارگردان بریتانیایی فیلم‌هایی مانند «اسکای فال» و «اسپکتر» ریاست هئیت داوران این دوره از جشنواره را برعهده دارد.

هفتاد و سومین دورۀ جشنواره فیلم ونیز از ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) تا ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین به نقل از رویترز 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها