تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۵:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23821

 فیلمسازان صاحب‌سبکی چون پدرو آلمادوار، پل ورهوفن و برادران داردن با گروه بزرگی از فیلمسازان کمترشناخته شده به پنجاه‌وچهارمین جشنواره فیلم نیویورک می‌روند.

به گزارش سینماسینما، کنت جونز مدیر جشنواره که همزمان ریاست هئیت انتخاب فیلم‌های جشنواره را برعهده دارد، در یک نشست خبری فیلم‌های حاضر در این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

در میان آثار حاضر در این دوره از جشنواره فیلم نیویورک برخی فیلم‌ها مانند «پترسون» به کارگردانی جیم‌ جارموش، «خریدار شخصی» به کارگردانی اولیویه آسایاس، «تونی اردمان» به کارگردانی مارن آده که به اعتقاد بسیاری لایق نخل طلای کن بود، «من، دنیل بلیک» به کارگردانی کن لوچ که نخل طلای کن را به دست آورد و «او» به کارگردانی پل ورهوفن با بازی ایزابل هوپر که نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن تجربه کردند، در جشنواره نیویورک نخستین بار در آمریکای شمالی به نمایش درخواهند آمد.

ژان پیر و لوک داردن نیز فیلم «دختر ناشناس» را با تدوینی تازه به جشنواره فیلم نیویورک می‌آورند. فیلم برادران داردن ماه می در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد اما منتقدان سینمایی نظرات خوبی درباره فیلم نداشتند. در این بین دش شاو خالق رمان‌های تصویری نیز با انیمیشن «تمام دبیرستان من در دریا غرق شد» به جمع فیلمسازان صاحب‌سبک حاضر در جشنواره نیویورک پیوست. لنا دانم، مایا رادولف و جیسن شوارتزمن صداپیشگان این انیمیشن هستند که به گفته مدیر جشنواره نیویورک در عین برخوردار بودن از فضایی شاد برای کودکان ساخته نشده است.

بری جنکینز نیز که پس از ساخت فیلم «دارویی برای مالیخولیا» که تحسین منتقدان را برانگیخت، با دومین فیلم بلندش «مهتاب» به جشنواره می‌رود.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، جشنواره فیلم نیویوک با نمایش مستند «سیزدهم» به کارگردانی آوا دوورنای افتتاح می‌شود و با نمایش فیلم «شهر گمشده زد» به کارگردانی جیمز گری به پایان می‌رسد.

منبع: خبرانلاین به نقل از گاردین

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها