یکی از اعضای کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی درباره رویکرد و اهداف آن توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش سینماسینما، غلامرضا موسوی دبیر شورایعالی تهیهکنندگان سینمای ایران و یکی از اعضای کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی که به تازگی تشکیل شده است، درباره کارکرد و اهداف این کارگروه گفت: هدف و موضوع اصلی کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی و رسیدگی به مشکل سرقت فیلم در فضای مجازی است.
به گفته وی، ریشهکن شدن این موضوع در هیچ کجای دنیا امکان پذیر نیست اما میتوان به اصطلاح دانه درشتها و افراد مهم این نوع سرقت را پیدا و مجازات کرد.
وی با اشاره به ضمانت اجرایی کار این کارگروه عنوان کرد: زمانی که پلیس در کاری دخالت کند صد در صد ضمانت اجرایی دارد و به ثمر خواهد رسید. به عقیده من شروع این کار مهم است و این که چه زمانی این مشکل حل میشود بستگی به دو پارامتر دارد؛ اول مربوط به وقاحت سارقان و دوم فعالیت و تلاش همکاران ما در کارگروه است.
این تهیهکننده سینما درباره نمایش غیرقانونی فیلمهای ایرانی در شبکههای ماهوارهای فارسیزبان نیز بیان کرد: رسیدگی به این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و قاعدتا تنها اقدامی که در داخل کشور میتوان برای آن انجام داد شکایت ما از این شبکهها به دادسرای فرهنگ و رسانه است. امیدواریم دادسرای فرهنگ و رسانه از طریق بخش بینالملل قوه قضاییه مشکل را پیگیری کند تا ما بتوانیم این مساله را به نتایجی برسانیم.
موسوی در پایان تاکید کرد: کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی کار خود را آغاز کرده و اکنون در مرحله برنامهریزی است که انشاءالله از هفته آینده وارد مقوله اجرایی آن خواهیم شد.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «پیر پسر» قاچاق شد/ پرداخت خسارت سنگین در انتظار منتشرکننده فیلم
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- تهیهکننده «شب، داخلی، دیوار» درخواستی برای پروانه نمایش نداشته است
- بیانیه برادران جلیلوند در پی انتشار نسخه قاچاق «شب، داخلی، دیوار»
- انتشار غیرقانونی «شب داخلی دیوار»
- ۱۰ فیلم مشکلدار سینما چه زمانی اکران میشوند؟
- درخواست تهیهکننده پس از قاچاق فیلم؛ اجازه پخش «برادران لیلا» را در سینماها و پلتفرمها بدهید
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ستاد صیانت از آثار سینمایی فعال است/ ضرورت مساعدت صداوسیما
- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: موضوع قاچاق فیلم مایه ناراحتی است/ باید این قضیه را جمع کنیم
- برپایی جلسه فوقالعاده مقابله با قاچاق فیلم
- واکنش یک مدیر به قاچاق فیلمهای روی پرده؛ سینماداران و انجمن سینماداران جوابگو باشند
- زنگ خطر قاچاق فیلمهای روی پرده به صدا درآمد/ دو فیلم اکران نوروزی در حال دست به دست شدن در کانالهای تلگرامی
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





