آرژانتین فیلم «زاما» به کارگردانی لوکرسیا مارتل را برای شرکت در رقابت بهترین فیلمهای غیرانگلیسیزبان اسکار انتخاب کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «زاما» اقتباسی سینمایی از رمان آنتونیو دیبندتو به کارگردان لوکرسیا مارتل است. این نخستین فیلم به کارگردانی مارتل در ۹ سال گذشته است.
آکادمی فیلم آرژانتین «زاما» را به نمایندگی از این کشور به اسکار میفرستد. این فیلم علاوه بر این در جوایز اسپانیایی سینمایی گویا نیز شرکت خواهد کرد.
در فیلم «زاما» که داستان آن در قرن هجدهم میلادی روی میدهد، تمرکز روی یک افسر اسپانیایی است که در منطقهای دور افتاده در آمریکای جنوبی منتظر انتقالی است که هیچ گاه روی نمیدهد.
این فیلم نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز در بخش غیررقابتی به نمایش درآمد و اکنون نیز در شصتوپنجمین دوره جشنواره فیلم نیویورک حضور دارد.
لوکرسیا مارتل یکی از شناختهشدهترین چهرههای سینمای آرژانتین در جهان است که ۹ سال پیش در سال ۲۰۰۸ با فیلم «زن بیسر» در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن حضور داشت.
آرژانتین از کشورهای موفق در رقابت بهترین فیلمهای غیرانگلیسی زبان است. این کشور شش بار به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه پیدا کرده و یک بار در سال ۱۹۸۶ با فیلم «گزارش رسمی» برنده اسکار شده است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به انیمیشن کوتاه «در سایه سرو»/ پیرمرد و دریا
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- تصمیم تازه آکادمی اسکار/ استعدادیابهای اسکار از حق رای برخوردار شدند
- مراسم اسکار با تاخیر برگزار میشود
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- اعتراف تلخ بازیگر زن برنده اسکار
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- بازیگرانی که امروز سرزنش شدند، فردا مورد تقدیر قرار گرفتند
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





