گیشه چین در تابستان امسال با رشد یک درصدی به رقم ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، درآمد سینمای چین در تابستان امسال به رقم ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوان رسید. سال گذشته فروش گیشه چین ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یوان و سال ۲۰۱۷، ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یوان بود که سیر صعودی درآمد گیشه چین را نشان میدهد.
گیشه چین در تابستان امسال با رشد یک درصدی به رقم ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسید.
میزان تعداد بلیتهای فروخته شده در تابستان امسال در چین به رقم ۴۹۹ میلیون رسید و این رقم در سال ۲۰۱۸، ۴۹۶ میلیون و در سال ۲۰۱۷، ۴۷۴ میلیون عدد بود. میانگین قیمت هر بلیت ۳۵ یوان بوده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا معادل ۷.۱۸ یوان چین است که این رقم در سال گذشته ۶.۴۱ یوان برای هر دلار بوده است.
بهترین فروش تابستان امسال به ترتیب به فیلم انیمیشن بلند چینی «نیژا»، درام حادثهای چینی «شجاعترین» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» محصول کمپانی سونی تعلق داشت.
فیلم «نیژا» همچنین پرفروشترین فیلم سال چین شد و رکورد دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای این کشور را بنام خود ثبت کرد.
فصل تابستان از جنبه اکران فیلم و بازار سینما در کشور چین از جنبه سنتی همیشه به عنوان فصل کسادی و خمودگی محسوب میشود و زمان جولان فیلمهای خانگی این کشور است چرا که زمانیکه کمپانیهای شاخص فیلمسازی خارجی اکران کمتری دارند همین باعث شده تا فصل تابستان را فصل رکود در گیشه چین بنامند اما امسال تولیدات چین اجازه نداد مارکت سینما کساد بماند.
تابستان امسال ۲۶ فیلم خارجی در چین اکران شد که حدود نیمی از آنها را فیلمهای انیمیشن تشکیل میداد و این تعداد ۳۳ درصد کل فیلمهای گیشه تابستان چین را شامل میشد. در سال ۲۰۱۸ این آمار ۲۴ درصد بود که رشد ۹ درصدی در سال جاری را شاهد هستیم.
منبع: خبرگزاری فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- جکی چان در صدر گیشه سینماهای چین
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- چین از رقابت اسکار ۲۰۲۵ خارج شد
- ژانگ ییمو؛ فیلمساز هنری اهل چین چطور در چرخه سینمای هالیوودی-چینی، افتاد؟
- چین فیلم تحریم شده وودی آلن را اکران میکند
- نخستین تجربه ژانگ ییمو در ژانر جاسوسی به زودی اکران میشود
- رکورد گیشه سینما در چین شکست
- صنعت سینمای چین، فیلمسازی را از سر گرفت
- سینماهای چین دوباره بسته شدند
- سینماها در شانگهای چین بازگشایی میشوند
- چینیها از سینما استقبال نکردند/ رعایت خودجوش شرایط قرنطینه
- مجید مجیدی: آماده ساخت فیلمی با موضوع ویروس «کرونا» در چین هستم
- معرفی شش نماینده سینمای چین در جشنواره جهانی فیلم فجر
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





