به دستور رئیس جمهور سینماها و سالنهای کنسرت از ابتدای تیر بازگشایی میشوند.
به گزارش سینماسینما، امروز صبح در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بازگشایی سینماها و سالنهای کنسرت را از ابتدای تیر صادر کرد.
رئیس جمهوری در ضمن بیان کرد که سینماها و کنسرتها به شرط بلیتفروشی برای ۵۰درصد ظرفیت سالنها و رعایت کامل پروتکلها میتوانند از ابتدای تیر ماه فعالیت خود را آغاز کنند.
همچنین یکی از اعضای «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» از آمادگی سینماداران و وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازگشایی سینماها خبر داد.
غلامرضا موسوی عضو «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» با توجه به صحبتهای رییس جمهوری در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر مجوز بازگشایی سینماها از اول تیر ماه گفت: ستاد کرونای وزارت ارشاد در حدود یک ماه قبل دستورالعملهایی را برای بازگشایی سینماها صادر کرد و در اصلیترین جلسات «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما»، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران هم حضور داشتند تا این دستورالعملها اجرایی شود.
وی افزود: این دستورالعمل، ۴۰ درصد از ظرفیت سالنهای سینمایی را در برمیگرفت و قاعدتا همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی بود که باید توسط مدیران سینمایی انجام میشد. البته اکنون میبینیم که ریاست جمهوری، ظرفیت سالنها را به ۵۰ درصد افزایش داده است.
این تهیهکننده ادامه داد: در برنامهریزی که در «کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها انجام شده بود قرار بود سالنهای سینمایی از ۲۰ خرداد باز شوند اما ستاد ملی مقابله با کرونا، اواخر خرداد و اوایل تیرماه را در نظر داشت که البته سینماداران برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده بودند و حتی نامهای هم برای ریاست جمهوری نوشتند.
موسوی در پایان تاکید کرد: ناگفته نماند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از طریق سازمان سینمایی سمعی و بصری و «کارگروه بررسی آسیب های کرونا در سینما» برای بازگشایی سینماها اعلام آمادگی کرده است ضمن اینکه این آمادگی از سمت مدیران سینمایی و تهیهکنندگان برای انجام کار وجود دارد. باتوجه به صحبتهای رییس جمهوری باید بگویم که سالنهای سینمایی توانایی بازگشایی از اول تیرماه را دارند.
همچنین شهرام گیل آبادی می گوید درباره دلیل نادیده گرفتن بازگشایی تئاترها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را باید از خود روحانی رییس جمهوری پرسید.
شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر درباره چرایی اشاره نکردن به زمان آغاز فعالیت فعالیت های تئاتر از جمله تماشاخانه ها در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: این را باید از خودشان پرسید ولی در مجموع این اشتباه راهبردی است که انجام می دهند و معمولا این اشتباه راهبردی به ضرر خود دولت ها هم تمام می شود.
او افزود: نه فقط آقای روحانی بلکه مسئولان فرهنگی هم گاهی اوقات حواسشان به زیرمجموعه شان و یا حوزه مدیریت فرهنگ نیست و در اصل فرهنگ آنقدر برای آن ها کم اهمیت و علی السویه است که اشتباه راهبردی اینچنینی می کنند.
مدیرعامل خانه تئاتر در پایان عنوان کرد: در کل باید از ایشان پرسید که نظرشان چیست و آیا تئاتر جزو بازگشایی ها نیست و یا سهوا فراموش کرده است.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شهرام گیلآبادی از صندوق اعتباری هنر استعفا داد
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- شهرام گیلآبادی از مدیرعاملی «خانه تئاتر» کنارهگیری کرد
- آغاز اکران سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» در فرانسه/ رونمایی از پوستر فرانسوی فیلم با نامی متفاوت
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «قصیده گاو سفید» در بخش مسابقه جشنواره فیلم زوریخ/ آغاز اکرانهای سراسری فیلم در سطح جهانی
- «قصیده گاو سفید» بهترین فیلم جشنواره درنو هیمات فیلم اتریش
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ خروج «قصیده گاو سفید» از جشنواره اورشلیم/ اعتراض کردیم
- غلامرضا موسوی مطرح کرد/ هشدار به سینماگران در زمینه قراردادهای کرونایی/ قبل از امضا دقت کنید
- غلامرضا موسوی از کن میگوید/ سطح فیلمهای جشنواره متوسط است/ کن کرونا را شکست داد
- انتقاد غلامرضا موسوی از فیلمهای شون پن و نانی مورتی/دریغ از یک فیلم خیلی خوب در کن!
- تکمیل گروه بازیگران «مهمانی از کارائیب»/ فیلمبرداری از نیمه گذشت
- اکران قصیده گاو سفید در جشنواره فیلم برلین / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





